جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه مجلس و نمایندگان چیزی برای پنهان کردن در برابر ملت و مردم ندارند، گفت: شالوده مجلس از بطن جامعه و ملت است و نمایندگان منتخبین مردم هستند، لذا مردم حق دارند که نمایندگان و نظرات و عملکرد آنان را به صورت شفاف و روشن بشناسند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ارزش خاصی برای جایگاه مجلس شورای اسلامی قائل بودند و در این باره می فرموده اند «مجلس عصاره همه فضائل ملت» است که این سخنان امام راحل نشان از اهمیت و تاثیرگذاری مجلس شورای اسلامی در سرنوشت ملت و نظام دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: لذا وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی باید براساس عهدی که با خدای خود بسته اند تمام وقت و زمان خود را برای احقاق حقوق مردم و ملت هزینه کنند و از باندبازی، جریان سازی و دنبال کسب منافع شخصی یا حزبی به شدت پرهیز کنند.

این استاد حوزوی در ادامه به بحث طرح شفافیت آرا نمایندگاه مجلس اشاره کرد و گفت: طرح شفافیت آراء نمایندگان یا همان «طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» ابتدا در ۸ آذر سال ۱۳۹۶ مطرح گردید و سپس در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۷ با حمایت رسمی ۱۶۰ نماینده اعلام وصول شد که بر اساس آن، در تمام مواردی که به‌موجب این قانون رأی‌گیری به‌عمل می‌آید و مصادیق آن در ماده ۱۲۱ مشخص گردیده، جهت اطلاع مردم اسامی نمایندگان موافق، مخالفت و ممتنع، منتشر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان افزود: بی شک شفافیت آرای نمایندگان مجلس در رای گیری باعث ایجاد اعتماد بیشتر مردم به وکلای خود در خانه ملت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه مجلس و نمایندگان چیزی برای پنهان کردن در برابر ملت و مردم ندارند، گفت: شالوده مجلس از بطن جامعه و ملت است و نمایندگان منتخبین مردم هستند، لذا مردم حق دارند که نمایندگان و نظرات و عملکرد آنان را به صورت شفاف و روشن بشناسند.

این استاد حوزوی ادامه داد: البته ناگفته نماند که برخی از رای گیری ها در مجلس اسلامی الزام می کند که به صورت محرمانه و مخفیانه صورت بگیرد که این امری طبیعی برای حفظ برخی از اسرار می باشد ولی در کل شفافیت آرا نمایندگان مجلس تاثیر بسیار بزرگی در بحث افکار عمومی جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: البته تعداد انگشت شماری از نمایندگان از همان روزهای نخستین طرح این فوریت در مجلس مخالفت خود را اعلام کردند که بی شک باید با صراحت گفت که کار این نمایندگان به نوعی شانه خالی کردن در بحث مسئولیت پذیری آنان می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: اگر طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس تصویب و عملیاتی شود هم اعتماد مردم نسبت به نمایندگان خود بیشتر می شود و مهمتر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس بیشتر از پیش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha