جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: امام راحل وحدت را «عامل قدرت» و تفرقه را موجب «سستی پایه دیانت» در جهان اسلام می دانستند، لذا می توان با تاسی و پیروی از بینش سیاسی ایشان بسیاری از مشکلات جهان اسلام را حل نماییم..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی پیش از ظهر امروز در نشستی با جمعی از روحانیون اهل سنت کامیاران که در مدرسه علمیه امام باقر (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط سیاسی جهان اسلام ایجاب می کند که بین روحانیون اهل سنت و  تشیع تعامل و وحدت برقرار باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران ادامه داد: این وحدت می تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و از رسیدن دشمن به دسیسه هایش جلوگیری کند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه «معامله قرن»، نتیجه اختلاف نظر بین مسلمانان است، گفت: عدم اتحاد و انسجام در بین علمای شیعه و سنی در جهان اسلام، زمینه های دست درازی صهیونیست ها را بیش از پیش فراهم می کند، به همین منظور است که همواره بزرگان دین از اتحاد و یکی شدن مذاهب اسلامی سخن به میان می آورند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در نگاه امام خمینی(ره)، اختلافات مسلمانان، ریشه در طبیعت، جغرافیا، زبان و فرهنگهای بومی و از همه مهم‌تر، توطئه‌ها و ترفندهای سلطه‌طلبان عالم دارد که با تکیه بر عناصر فوق، سعی در تشدید اختلافات، تفرقه و برجسته کردن نقاط افتراق دارد. اختلافات میان کشورهای اسلامی، باید براساس اصول و روشهای استراتژیک مرتفع گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران خاطرنشان ساخت: امام راحل وحدت را «عامل قدرت» و تفرقه را موجب «سستی پایه دیانت» در جهان اسلام می دانستند، لذا می توان با تاسی و پیروی از بینش سیاسی ایشان بسیاری از مشکلات جهان اسلام را حل نماییم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه در بین علمای اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان، وحدت و برادری بسیاری خوبی را شاهدیم که این سرمایه ای معنوی برای مردم این خطه می باشد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه وحدت در جهان اسلام نتایج مثبت بسیاری را به دنبال خود دارد، گفت: اولین و اصلی ترین نتیجه وحدت در جهان اسلام از بین رفتن تندوری ها و گروهک های تروریستی می باشد و دیگر نتیجه این اتحاد جلوگیری از غارت ثروت های خدادادی جهان اسلام توسط ابرقدرتها خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران تصریح کرد: اما با این وجود باید اذعان کرد که برخی از کشورهای به ظاهر مسلمان بر طبل نفاق و تفرقه می کوبند و همین عامل باعث شده است که امروز اولین قبله مسلمین در دستان رژیم صهیونیستی باشد.

حجت الاسلام حسینی در پایان سخنان خود گفت: انتظار داریم که بین حوزه های علمیه اهل سنت و  تشیع استان کردستان تعاملات علمی و پژوهشی بیشتری باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha