جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سی امین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی مرعشی نجفی

حوزه/مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی، بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه آن مرحوم واقع در خیابان ارم قم و با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم، استادان و فضلای حوزه علمیه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در ۳۱ تیر ماه ۱۲۷۶ هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال ۱۳۱۵ هجری قمری در نجف اشرف متولد شد. وی تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید. ایشان در طول ۷۰ سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید حاج آقا مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم‌نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است. این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال ۱۳۶۹ برابر با هفتم صفر ۱۴۱۱ هجری قمری در ۹۶ سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    در ۲۷ سالگی به مرجعیت رسید غلط است. باید بنویسید از ۲۷ سالگی مجتهد شد، یا تقلید بر او حرام شد!
  • فاکری IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    مراسم چه روزیه؟