پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری، ارزش مذاکره علم را احیای امر اهل بیت(ع) دانست و گفت: امر اهل بیت، ولایت اهل بیت است و امروز جهاد در راه خدا «مباحثه علمی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسم افتتاحیه کلاس های درس مرکز معارف شهر چغادک اظهار داشت: در قدیم بسیاری از مردم اشتیاقشان این بود که منبری ایجاد شود و روحانی پیدا کنند و پای منبر او بنشینند، به جهت اینکه علم را از جای دیگر نمی توانستند کسب کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آن زمان حوزه علمیه و کلاس درس نبود و در حد مکتب خانه ها یک سری کلاس ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه خداوند این محبوبیت را در ذات خداوند قرار داده است، گفت: علت اشتیاق مردم این است که علم ذاتا ارزش و محبوبیت دارد و هرجای دنیا که باشد اینطور است.

حجت الاسلام خدری، ارزش مذاکره علم را احیای امر اهل بیت دانست و گفت: امر اهل بیت، ولایت اهل بیت(ع) است و امروز جهاد در راه خدا «مباحثه علمی» است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر زندگی انسان را جهاد عنوان کرد و ابراز داشت: زندگی بر اساس آیات و روایت جهاد است، و زندگی که انسان بر مدار حرکت صحیح دینی زندگی کند خود یک جهاد است.

وی تحمل سختی ها در زندگی را یک جهاد عنوان کرد و ابراز داشت: هر کس در زندگی صبر و تحمل را پیشه و الگوی خود قرار دهد جهاد کرده است. زندگی علمی هم به جهت اینکه خستگی هایی در راه کسب علم انسان تحمل می کند یک نوع جهاد است.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: یکی از ریاضت های شرعی نشست پای سخنرانی و درس است و از آن به عنوان ریاضت شرعی عبادی یاد می شود؛ بر اساس روایات دقایقی تفکر کردن بهتر از 70 سال عبادت مستحبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha