شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد پارک فینزبری رویداد «ساعت اوتیسم» برگزار کرد.

حوزه/ در دومین رویدادی که به منظور تشویق حضور کودکان مبتلا به اوتیسم در اماکن عبادی برگزار می شد، برگزار کنندگان هدفشان ایجاد تسهیلات برای این مهم بود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از islingtongazette، مسجد پارک فینزبری در لندن، با برگزاری رویدادهایی، اماکن دینی و مساجد را به پذیرش بیشتر کودکان دارای بیماری اوتیسم تشویق می کند.

مسجد جامع سنت توماس در این منطقه از 10:30 صبح تا ظهر روز یکشنبه میزبان رویدادی با عنوان «ساعت اوتیسم» بوده و در این گردهمایی به فراگیرتر شدن مراکز دینی و مساجد برای کودکان مبتلا به اوتیسم تبلیغ می کند.

 این رویداد با همکاری انجمن ملی اوتیسم به میزبانی مسجد برگزار شده و شامل یک تور بازدید با راهنما در مسجد ، مستندی برای درک نیازهای ویژه از منظر مذهبی و یک مکان آرامش بخش مخصوص این کودکان خواهد بود.

محمد کوزبر ، رئیس مسجد در این خصوص گفت: متاسفانه ، در بسیاری از اماکن عبادی و مساجد، کودکان مبتلا به اوتیسم حضور ندارند ، زیرا آرام کردن آنها آسان نیست. نه اینکه آنها نمی خواهند بیایند ، اما شاید به این دلیل باشد که تسهیلات لازم را ندارند.

وی افزود: بعضی ها دونده هستند ، برخی فریاد می زنند - شما باید یک اتاق یا منطقه ساکت ویژه را فراهم کنید. ما در تلاش هستیم که در سایر اماکن عبادی و مساجد نیز در این خصوص آگاهی رسانی کنیم.   اسلام و مذاهب دیگر ما را تشویق می کنند که نسبت به [بچه های اوتیسم] و خانواده های آنها مهربانی نشان دهیم. و آنها حق دارند مانند هر کس دیگری بیایند و از فضای معنوی مسجد لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha