سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کشاورزی

حوزه/ امام جمعه بیجار گفت: از مسئولان دولت درخواست داریم که نگاهشان به مسائل اقتصادی، کشاورزی و دامپروری، نگاهی باز و مردم محور باشد و برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی وارد میدان کار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، امروز با جمعی از کارآفرینان و کشاورزان نمونه شهرستان بیجار، در مسجد جامع این شهر دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه بیجار در این دیدار اظهار کرد: کسب و کار حلال در نزد خداوند متعال به مانند جهاد در راه حق می باشد و کاری که شما امروز انجام می دهید نخست جهاد برای خداوند و بعد از آن جهاد برای خانواده های خود می باشد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی نیازمند اقتصاد و کشاورزی قوی است، افزود: اقتصاد، دامپروری و کشاورزی سه حوزه بسیار استراتژیک است که دشمنان برای تضعیف مخالفان خود همیشه این حوزه ها را تضعیف می کنند و اجازه نمی دهند که این بخش از جامعه رشد کند.

این استاد حوزه ادامه داد: کاری که امروز شما انجام می دهید یک نمونه از جنگ نرم علیه دشمنان اسلام و نظام است. شما هم برای خود اشتغال ایجاد کرده اید و هم برای دیگران و از همه مهمتر اینکه بخشی از نیازهای اقتصادی و کشاورزی جامعه اسلامی را تامین کرده و کشور را تا حد زیادی بی نیاز نموده اید.

امام جمعه بیجار ادامه داد: کارآفرینان با حس تعهد در کار به عنوان منبع اشتغال پایدار در جامعه شناخته می شوند، لذا دولت باید تا می تواند کارآفرینان را تقویت کند و نیازهای آنان برای توسعه کارشان را مهیا و فراهم کند، زیرا همین کارآفرینان در آینده اقتصادی این کشور سرنوشت ساز خواهند بود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی کشور نیازمند خودکفایی به معنای واقعی است، عنوان کرد: تمامی زیرساخت های موجود برای توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی در کشور به ویژه در کردستان مهیاست، لذا دولت و مسئولان باید با احساس تعهد وارد میدان شوند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلاتی که چندین سال متوالی است بازار داخلی کشور را به شدت دستخوش نوسان کرده، مسئله تامین گوشت مورد نیاز مملکت می باشد، در حالی که تمام زیرساخت ها برای ارتقا دامپروری در کشور مهیاست و ایران نه تنها می تواند در بحث تولید گوشت خودکفا باشد، بلکه می تواند به یک صادرکننده نمونه در این حوزه مطرح شود.

امام جمعه بیجار گفت: از مسئولان دولت درخواست داریم که نگاهشان به مسایل اقتصادی، کشاورزی و دامپروری، نگاهی باز و مردم محور باشد و برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی، وارد میدان کار شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha