جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آرم استان

حوزه/ حجت الاسلام لازری گفت: در جامعه کنونی زن به عنوان تکمیل کننده شخصیت اخلاقی فرد، مسئولیت سنگینی را به عهده دارد و با استفاده از پایگاه های اجتماعی مختلف، نقش های گوناگونی را عهده دار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام مجتبی لازری، در جمع طلاب و شماری از بانوان شهرستان بندرترکمن بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌ السّلام برای رساندن پیام عاشورا به همگان، اهل بیت خود را به همراه بردند؛ در حقیقت، امام حسین علیه‌ السّلام با تربیت تعدادی مُبَلّغ شجاع و مقاوم، آنان را بعد از شهادتش به قلب حکومت دشمن، یعنی شام فرستاد.

وی، وجدان آگاه و بیدار مردان یک جامعه اسلامی را بانوان دانست و گفت: زنان در حادثه کربلا وظایف بسیار مهمی بر عهده داشتند؛ در این میان، مهمترین رسالت زنان به خصوص حضرت زینب سلام الله علیها بازگو کردن حوادث کربلا و پیام رسانی این واقعه مهم بود.

کارشناس مذهبی با بیان این که نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: امروزه حضور زن در اجتماع و فعالیت های آنان، نشان دهنده درجه توسعه کشور است.

حجت الاسلام لازری ادامه داد: اسلام به نقش مادران و زنان در جامعه بسیار تاکید دارد و مسئولیت امور داخلی منزل و گاهی مسئولیت های اجتماعی و سیاسی ای که به نقش تربیت فرزندان آسیب نرسد و بنیان خانواده مستحکم بماند را برعهده زنان گذاشته است.

وی افزود: در جامعه کنونی زن مسئولیت سنگینی را به عهده دارد و با استفاده از پایگاه اجتماعی، نقش های گوناگونی را عهده دار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha