جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مجتبی اصغری

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: اگر طلبه‌ای مسائل اخلاق اسلامی را در جامعه رعایت نکند، مردم به دین بدبین می‌شوند، چرا که مردم، روحانیت را مظهر و نماینده دین و اسلام می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام مجتبی اصغری، شامگاه سه‌شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان ماکو با اشاره با اینکه مهم‌ترین هدف در طلبگی و تبلیغ دین باید رضایت الهی باشد، گفت: در دعاهای خود باید از خدا رضایت الهی و دوری از غضب الهی را بخواهیم.

وی بیان داشت: بنابر روایات معصومین کار نیکو از همه نیکو می‌باشد، اما از یک طلبه و روحانی که منتصب به امام عصر (عج) می‌باشد احسن است همان طور که کار قبیح از یک طلبه اقبح است و اگر طلبه‌ای عرفیات را در جامعه رعایت نکند، مردم به دین بدبین می‌شوند، چرا که مردم روحانیت را مظهر و نماینده دین و اسلام می‌دانند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به جمله " اللهم ارزقنا توفیق الطاعة" در عاهای امام عصر (عج) اضافه کرد: دعاهای ما نسبت به امام عصر موجب عروج حضرت نمی‌شود و آن‌چه در دعاها با عنوان درخواست توفیق اطاعت‌پذیری از خدای متعال بیان شده برای این است که عبادت‌های بندگان باید در جهت اطاعت خدای متعال باشد و بودند و هستند انسان‌هایی که عبادت آن‌ها در جهت اطاعت از خدای متعال نیست.

وی افزود: فرق اسلام ناب با اسلام تقلبی اطاعت است و اسلام قلابی فاقد اطاعت‌پذیری می‌باشد و این مسئله از اول اسلام در بین برخی‌ها وجود دارد که با وجود کثرت عبادت و نماز در آن‌ها در بحث اطاعت پذیری لنگ می‌زدند و بعد از پیامبر اسلام (ع) عده‌ای از مردم بجای اطاعت از پیامبر و امام علی (ع) به عبادات فردی روی آورده و امام علی (ع) را تنها گذاشتند.

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: عدم اطاعت محض از امام علی (ع) توسط برخی صحابه موجب دچار شدن آن‌ها و جامعه اسلامی به گرفتاری‌ها و مشکلات شد.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین الگوی اطاعت‌پذیری در حادثه عاشوار و در بین صحابه امام حسین (ع) نمود پیدا کرد و صحابه سید الشهدا (ع) در همه حالات از امام عصر خود فرمان‌پذیری کردند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha