پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حبیب فتاحی

حوزه/ برای همراهی اهل بیت(ع) باید مقام و منزلت حقیقی آن‌ها را بشناسیم و در مسیر ائمه اطهار(ع) حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام حبیب فتاحی، شامگاه سه‌شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) شهرستان سلماس با اشاره به شرط معیّت اهل بیت و ثبات قدم اظهار داشت: در بسیاری از زیارات اهل بیت (ع) خصوصا در زیارت عاشورا و زیارت وارث از خداوند در خواست ثبات قدم و توفیق معیّت اهل بیت (ع) را می‌خواهیم و این زمانی حاصل می‌شود که در عمل هم همراهی با اهل بیت را نشان دهیم.

وی ادامه داد: اظهار عشق و علاقه نسبت به معصومین (ع) و خاندان پاک پیامبر(ص) عامل ثبات قدم در راه دین و دینداری است و عشق و محبت خالصانه به اهل بیت (ع) انسان را در برابر گناه و فساد بیمه می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس، شناخت و معرفت جایگاه واقعی اهل بیت را از جمله شروط همراهی با اهل بیت و ثبات قدم در راه آن‌ها دانست و بیان داشت: برای همراهی اهل بیت  باید مقام و منزلت حقیقی آن‌ها را بشناسیم و به عنوان یک طلبه وظیفه ما است که هم خود در شناخت اهل بیت قدم برداریم و هم آنچه را که به عنوان شناخت صحیح از ائمه معصومین (ع) به دست آورده‌ایم به دیگران هم منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: امروز از مهم‌ترین عوامل کم رنگ شدن معیت با اهل بیت(ع) در جامعه که دشمن هم به آن دامن زده و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، عدم شناخت صحیح از ائمه(ع) است و این وظیفه طلاب است که این شناخت را در مردم بالا ببرند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha