سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مساجد اندونزی در راستای حفظ محیط زیست تبلیغ می کنند

حوزه/ مساجد دوستدار طبیعت در اندونزی، اقداماتی را برای صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از آلوده سازی رودخانه ها در نظر گرفته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دوچه وله، مساجد دوستار محیط زیستی در اندونزی که به آن ها «اکو مساجد» گفته می شود، نمازگزاران را به صرفه جویی آب مصرف کرده و از آن ها می خواهند که رودخانه ها را آلوده نکنند زیرا این کار در اسلام «گناه» محسوب می شود.

مسجد الذکری آبی را که نمازگزاران مسلمان از آن برای وضو گرفتن استفاده می کنند، تصفیه کرده و مورد مصرف دوباره قرار می دهند. آنها همچنین از آب باران نیز استفاده می کنند.

بایو تکنسین مسجد الذکری می گوید: آب باران از شکاف های سقف وارد جریانی می شود و از آنجا وارد لوله هایی در زمین شده و مخزن های آب را پر می کند.

وی افزود: هر مخزن به میزان 4 هزار لیتر حجم برای ذخیره آب دارد. ما 10 مخزن در مسجد داریم و هنگام بارندگی های شدید آن ها را پر می کنیم. از آنجا آب به چاهی منتقل شده و دستگاه های تصفیه  به آن متصل هستند.

امام جماعت مسجد خاطرنشان کرد: از نظر ما اسلام آب رودخانه مقدس است و ما به مردم می گوییم که آب رودخانه را آلوده نسازند. این کار در اسلام گناه است.

مسجد با استفاده از این سیستم به صرفه جویی در مصرف آب پرداخته و استفاده از الکتریسیته نیز تاحد بسیار بالایی در این مسجد کاهش داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha