چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
كارخانه

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: هیچ ایرانی دوست ندارد که جنس و کالای خارجی استفاده کند، پس اگر می خواهیم که این روحیه ملی در بازارهای داخلی تقویت شود، تولیدکنندگان داخلی باید برای مصرف کننده ارزش قائل باشند و جنس مرغوب با قیمت معقول تولید کنند که در صورتی این مهم روی دهد، بی شک بازار کالاهای خارجی در کشور بدون مشتری و متقاضی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراستان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جمع برخی از کارکنان و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، اظهار داشت: تجارت و اقتصاد هر دو به عنوان پاشنه آشیل یک ملت و کشور محسوب می شوند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: اگر در دنیای کنونی به دنبال داشتن جایگاهی قوی و تاثیرگذار هستیم، باید روی این دو امر مهم کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های رسیدن به این ضروریات در کشور موجود است، گفت: خوشبختانه موقعیت خاص و ویژه جمهوری اسلامی به گونه ای است که می توان در ابعاد اقتصادی و تجاری رشد قابل توجهی در منطقه و جهان داشته باشیم، ولی باید اذعان کرد که در این زمینه کم کاری های بسیاری انجام گرفته است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بعد از اقتدار نظام، پایه های اقتصادی کشور است، گفت: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر در پیام های نوروزی که داشته اند، همواره اقتصاد را مورد توجه خویش قرار داده اند، ولی باید از خودمان بپرسیم تا چه حد در بحث عملیاتی کردن منویات معظم له موفق عمل کرده ایم.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال رونق تولید نامگذاری شده است، بیان کرد: امسال هم مانند سال گذشته توجه رهبر انقلاب بر روی رونق تولیدات داخلی معطوف شده است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مهم نیازمند بسترسازی مناسب در بحث تولید هستیم، بیان داشت: هیچ ایرانی دوست ندارد که جنس و کالای خارجی استفاده کند، پس اگر می خواهیم که این روحیه ملی در بازارهای داخلی تقویت شود، تولیدکنندگان داخلی باید برای مصرف کننده ارزش قائل باشند و جنس مرغوب با قیمت معقول تولید کنند که در صورتی این مهم روی دهد، بی شک بازار کالاهای خارجی در کشور بدون مشتری و متقاضی خواهد شد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه دولت باید تولیدکنندگان و کارخانجات بخش خصوصی را مورد حمایت خود قرار دهد، افزود: زمانی که دولت وقت اصل 44 قانون اساسی یعنی خصوصی سازی را تصویب و عملیاتی کرد، وعده داد که از بخش خصوصی حمایت های جامعی خواهد داشت، ولی بعضا دیده می شود که بخش خصوصی به فراموشی سپرده شده است و شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز و کارگاه های تولیدی در کشور و به دنبال آن بیکار شدن کارگران هستیم که این خود نه تنها یک معضل اقتصادی است بلکه یک ناهنجاری اجتماعی نیز محسوب می شود.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود عنوان داشت: پایه های اقتصاد و صنعت در کشور هرگز توانمند و پویا نخواهد شد، مگر با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به مراکز صنعتی کشور.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha