پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه

حوزه/ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به ماموریت های این تشکل، گفت: رویکرد جدید جامعه روحانیت بدون پسوند سیاسی حزبی است و برای کسی رأی جمع نخواهیم کرد و فقط فرد اصلح را به مردم معرفی می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، جلسه جامعه روحانیت مبارز استان هرمزگان، پیش از ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز کشور و اعضای این جامعه در استان، در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی در این جلسه با اشاره وحشت دشمن از فعالیت های انجام شده توسط علما و روحانیون، عنوان کرد: امروز مسأله ای در نیا نیست که توسط روحانیون مطرح شود و از سوی دشمن سرکوب نشود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به ماموریت های این تشکل، افزود: رویکرد جدید جامعه روحانیت بدون پسوند سیاسی حزبی است و برای کسی رأی جمع نخواهیم کرد و فقط فرد اصلح را به مردم معرفی می کنیم.

مردم خوب و بد نظام را پای روحانیت می نویسند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: باید نقایص و خلأ های گذشته را مرتفع کنیم و چشم انداز نظام تمدن ساز که تمدن نوین و متفاوت است را طراحی کنیم.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که دین اسلام احکام فردی و اجتماعی دارد، البته مسائل اجتماعی بیشتر است و به همین علت باید حکومت اسلامی تشکیل داد، اظهار کرد: نظام اسلامی ایران مولود حوزه‌های علمیه است، لذا مردم خوب و بد این نظام را پای روحانیت می نویسند، پس باید فعالیت های خود را جهت دار و تشکیلاتی و منظم انجام دهیم.

وی تأکید کرد: فلسفه این جلسه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است تا تشکیلات نوین و متناسب با تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم که فقط منحصر به انتخابات نباشد.

شرایط عضویت طلاب در جامعه روحانیت

حجت الاسلام موسی پور، معاون تشکیلات جامعه روحانیت مبارز کشور هم در این جلسه رویکرد جامعه روحانیت را سیاسی با نگاه راهبردی سیاسی نه رویکرد عملی عنوان کرد و گفت: بررسی مشکلات صنفی روحانیت و حوزه های علمیه و رساندن صدای طلاب به علما و بزرگان از برنامه های این جامعه است.

وی به شرایط عضویت حوزویان در جامعه روحانیت اشاره کرد و  ادامه داد: شرایط عضویت در این جامعه برای طلاب دارای ۲۴سال سن و تحصیل در پایه هشتم حوزه فراهم است.

گفتنی است، جامعه روحانیت سال ۱۳۵۳ در استان هرمزگان تشکیل شده و حجت الاسلام انواری و مرحوم عباسی رؤسای پیشین این تشکل بوده اند و هم اکنون نیز حجت الاسلام درویشی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha