پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
-۵۶-۳۱.jpg

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که حوزه شأنی از شئون ولایت است، گفت: طلبه ای که در پی تثبیت مبانی نظام و انقلاب نباشد و در این زمینه تلاش نکند، جایگاهش غاصبانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) سربندان، با اشاره به فرا رسیدن ایام راهپیمائی اربعین حسینی(ع)، گفت: جایگاه و تاثیرگذاری این راهپیمائی عظیم نیز به اندازه نهضت عاشورا است و امیدوارم همگی از برکات آن بهرمند شویم.

مدیر حوزه علمیه تهران در ادامه با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه ما مکلّف هستیم پیام رسان ارزش های فرهنگ دفاع مقدس باشیم زیرا طلبگی ما به گونه ای با فرهنگ شهادت و مبانی انقلاب اسلامی عجین است و به نظرم حوزه انقلابی، در واقع قید توضیحی است و هر طلبه ای باید انقلابی باشد.

وی ابراز داشت: طلبه ای که در پی تثبیت مبانی نظام و انقلاب نباشد و در این زمینه تلاش نکند، به نظر ما آن طلبه جایگاهش غاصبانه است و آن حوزه نیز غصبی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که حوزه شأنی از شئون ولایت است، تصریح کرد: ولایت مبنا، محور و مشروعیت نظام ما است. بنا بر این اگر می گوییم رسالت ما تبیین و پیام رسانی ارزش های انقلاب و دفاع مقدس است بر اساس یک مبنای بسیار روشن و واضح است.

وی با بیان این که طلاب سربازان حضرت مهدی(عج) هستند، گفت: یکی از مقدمات ظهور آمادگی دل ها برای پذیرش وجود مقدس حضرت است. این آمادگی کی محقق می شود؟ وقتی که دل ها مملوّ از فهم و علم باشد.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس، افزود: دلیل حضور گسترده روحانیت در خط مقدم جبهه ها و دیگر عرصه های خدمات اجتماعی این است که روحانیت همواره در وسط میدان حضور داشت و با عمل و نه شعار، حقانیت خود را اثبات کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به نقش مهم نهضت عاشورا در مبارزه با جهالت، گفت: مبارزه با جهالت و نادانی که امام حسین(علیه السلام) جان خود را به خاطر آن فدا کردند، هم اکنون رسالت مهمی است که بر دوش طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قرار داده شده است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha