پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین سنتی مذهبی 300ساله طبخ و توزیع غذای نذری در روستای اراضی مبارکه اصفهان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: با توجه به پیش بینی حضور بیش از دو میلیون زائر در مرز مهران، بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم هر روز در آشپزخانه مرکزی این مرز طبخ و بین زائران توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، محسن منصوری از توزیع روزانه بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم در مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: ستاد اربعین آستان قدس رضوی امسال با برپایی دو آشپزخانه در مرزهای مهران و خسروی، از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آشپزخانه مرکزی ستاد اربعین آستان قدس رضوی مانند سال‌های گذشته در مرز مهران راه‌اندازی خواهد شد، افزود: با توجه به پیش بینی حضور بیش از دو میلیون زائر در مرز مهران، بیش از ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم هر روز در آشپزخانه مرکزی این مرز طبخ و بین زائران توزیع می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، برای اولین بار آشپزخانه‌ای فعال در این مرز با ظرفیت طبخ بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم در هر روز راه‌اندازی خواهد شد.

وی به خدمات‌رسانی خادمان افتخاری امام رضا(ع) در این آشپزخانه‌ها اشاره کرد و افزود: این ستاد عملیات خدمات‌رسانی خود را به طور رسمی از ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ آغاز خواهد کرد و ارائه این خدمات تا شش روز پس از اربعین یعنی تا جمعه سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت، خدمات‌رسانی متناسب با حرکت جمعیت و حجم زائران کربلا ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha