جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سمیه خراسانی

حوزه/پژوهشگر گروه مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: امروزه فرزندان به‌عنوان مهم‌ترین پایه‌های زندگی برای مادران محسوب نشده و زنان با مثبت اندیشی افراطی درباره دوران بعد از طلاق وارد این مرحله از زندگی خود می‌شوند.

سمیه خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه به تشریح ابعاد تحقیق " تجربه مادرانه از جدایی" پرداخت و اظهار داشت: این پژوهش در جهت بررسی جایگاه فرزندان در تصمیم‌گیری زنان برای جدایی پرداخته است.
پژوهشگر گروه مطالعات اجتماعی مرکز تحقیقات زن و خانواده نخستین عامل تصمیم در جدایی را تغییر نگرش مادران نسبت به پیوند دائمی زناشویی دانست و افزود: قابل‌تجدید بودن هویت همسری نخستین عاملی است که مادران را در اتخاذ تصمیم جدایی مسر می‌کند.
وی  عدم آگاهی کافی زنان را از مراحل بعد از طلاق و مشکلات اجتماعی زنان مطلقه را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: متأسفانه باید گفت زنان بدون مطالعه و کسب اطلاعات حقیقی تصمیم به طلاق می‌گیرند.
وی جایگاه فرزندان را در تصمیم نهایی طلاق کمرنگ ارزیابی کرد و گفت: امروزه فرزندان به‌عنوان مهم‌ترین پایه‌های زندگی برای مادران محسوب نشده وزنان با مثبت اندیشی افراطی درباره دوران بعد از طلاق وارد این مرحله از زندگی خود می‌شوند.
خراسانی ادامه داد: نکته قابل‌توجه در دوران بعد از طلاق خود قربانی شدن مادران بعد از طلاق برای حفظ و نگهداری از فرزندان  است که نیازمند بازنگری جدی در قوانین طلاق و ارائه مشاوره‌های تخصصی است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha