جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، افت انگیزه ای طلاب را آسیب زا دانست و گفت: مدیران مدارس باید به نحوی برنامه ریزی کنند که مدام انگیزه طلاب تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار، پیش از ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه منصوریه شیراز، در جمع طلاب و اساتید، با بیان اینکه دعایی که معروف و منصوب به حضرت ولی عصر(عج) است دارای فراز های مختلفی است، گفت: در این دعا حضرت برای اصناف مختلف دعا می کنند، همچنین در این دعا حضرت برای علما و طلابی که دانش پژو هستند نیز دعا کرده اند که می فرمایند خدایا به علمای ما دو ویژگی زهد و نصیحت را عنایت فرمایید.

مدیر حوزه علمیه فارس محقق شدن رسالت حضرت ولی عصر(عج) را در گرو دو ویژگی زهد و نصیحت دانست و تصریح کرد: زهد، به معنای دنیا گرا نبودن، تعلق به دنیا نداشتن، دل نبستن به دنبا است.

وی دنیا گرایی را یکی از آفت های علم برشمرد و خاطرنشان کرد: دلبسته نبودن به دنیا از جمله موارد مهی است که علما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند اینکه حضرت در این دعا می فرمایند به علمای ما زهد و نصیحت عنایت کنید از این رو است.

حجت الاسلام استوارمیمندی با تاکید بر اینکه عالمی که به مراتب علمی برسد، اما هدایت گر خوبی برای مردم نباشد، علم او به هدر می رود، عنوان کرد: زهد و نصح دو دغدغه مهم است که حضرت برای عالمان دین دارند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: دعای حضرت ولی عصر(عج) برای طلاب علوم دینی و دانشجویان نیز این است که خدایا به طلاب و دانش پژوهان جهد و رغبت عنایت فرمایید، جهد به معنای تلاش خستگی ناپذیر و رغبت نیز به معنای میل به علم آموزی است.

وی، افت انگیزه ای طلاب را آسیب زا دانست و اضافه کرد: مدیران مدارس باید به نحوی برنامه ریزی کنند که مدام انگیزه طلاب تقویت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha