جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی

حوزه/ کتاب «یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» به بررسی چگونگی روابط میان ایران و رژیم صهیونیستی در دوران پهلوی و تغییر این روابط پس ازپیروزی انقلاب می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه کتاب «یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» از مجموعه «یک روایت معتبر» انتشارات به‌نشر، تألیف امیرحسین حسینی به بررسی چگونگی روابط میان ایران و رژیم صهیونیستی در دوران پهلوی و تغییر این روابط و لزوم حمایت از مردم مظلوم فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

 ۱۹ سال پیش در چنین روزی «محمد الدوره» نوجوان فلسطینی با حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌های غاصب به شهادت رسید و برگی دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی رقم خورد. نهم مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز «همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران کانون مبارزه با اسرائیل از جهان عرب به ایران منتقل شد و جمهوری اسلامی قلب تپنده مقاومت اسلامی علیه اسرائیل شد. پرچم مبارزه‌ای را که سران کشورهای عربی ناجوانمردانه به زمین گذاشته بودند امام راحل با شهامت به دست گرفت و به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید.

«یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» در ۶۶ صفحه در آغاز با بررسی چگونگی مهاجرت یهودی‌ها به فلسطین، تمایل محمدرضا پهلوی به برقراری روابط با اسرائیل، گسترش رابطه ایران با اسرائیل در دوران پهلوی، روابط ایران و اسرائیل در زمینه نفت، نظامی و امنیتی، فرهنگی، کشاورزی و تجاری در دوران پهلوی و محرمانه بودن این روابط در آن زمان اشاره می‌کند.

در بخش بعدی این اثر به پایان روابط ایران و اسرائیل همزمان با سقوط رژیم شاهنشاهی و موضع گیری امام خمینی (ره) درباره فلسطین و رژیم صهیونیستی، رابطه با فلسطین پس از پیروزی انقلاب، چگونگی شکل‌گیری روز جهانی قدس، تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر مبارزان فلسطینی و .. می‌پردازد.

«یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» تولید انتشارات به‌نشر در قطع رقعی کوتاه با تیراژ یک هزار نسخه و با قیمت ۹۰ هزار ریال در کتابفروشی‌های سراسر کشور در اختیار مخاطبان قرار دارد.

«یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی» یادآوری می‌کند: «جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به اشغال یک سرزمین اسلامی بی تفاوت بماند، ایران اسلامی وظیفه خود میداند که از مستضعفان عالم در برابر مستکبران حمایت کند و به بی عدالتی در هر جای دنیا اعتراض کند. ایران انقلابی پدیده‌ای ظلم ستیز و تحول خواه بود، بنابر این در قبال رژیم صهیونیستی موضعی محکم‌تر از اعراب گرفت و از اساس موجودیت این رژیم را به رسمیت نشناخت. امام خمینی (ره) محو شدن رژیم صهیونیستی را در حالی مطرح کردند که دولت‌های غربی به ویژه ایالات متحده همیشه از بقای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند.»

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha