سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 866478
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
تصاویر/ همایش مبلغان اربعین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پاسخ به شبهه برخی از افراد درباره من درآوردی بودن پیاده روی زیارت اربعین گفت: سختی کشیدن در مسیر زیارت حسین بن علی (ع) خودش موضوعیت دارد و طبق سیره برخی از معصومین (ع) مانند امام صادق (ع) از سنت هاست و برخی روایات از اجر ویژه راهپیمایی اربعین و به سوی حسین (ع) حکایت دارد.

به گزارش   خبرگزاری حوزه  ، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی که امروز در جمع مبلغان اربعین حسینی (ع) که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با توصیه به مبلغان راهپیمایی اربعین اظهارداشت: از مبلغان اربعین درخواست داریم  تا در فرصت های مناسب و کوتاه، اهمیت زیارت عتبات عالیات را به مردم یادآوری کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه به برخی روایات وارد شده در زمینه فضیلت زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) اشاره کرد و گفت: همجواری با پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه زهرا (س) و همچنین مورد دعای ملائکه الهی قرار گرفتن بخشی از ثواب های این زیارت معنوی است.

وی با بیان این که زائران اربعین نباید از ادای حق زیارت حضرت امیرالمؤمنین (ع) غفلت کنند بیان داشت: با همه ثواب های بسیاری که برای زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) وارد شده است، اما برخی از روایات هم تصریح دارند که ثواب زیارت امیرالمؤمنین (ع) نسبت به زیارت امام حسین (ع) مانند فضیلت و برترین خود وجود مبارک امام علی (ع) نسبت به حسین بن علی (ع) است و از این رو، شایسته است تا زائران اربعین به این مهم توجه داشته باشند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که  در ایام اربعین، دل های زائران آماده همراهی با مبلغان علوم دینی است و باید از این فرصت استفاده کرد، افزود: زیارت امام حسین (ع) تا آن جا اهمیت دارد که امام صادق (ع) در روایتی، تعبیر «واجب» را برای این زیارت و برای افرادی که توانایی زیارت دارند به کار می برند و از شیعیان می خواهند تا با ترک نکردن زیارت آن حضرت، عمر زیاد، رزق زیاد و همچنین سعادتمندی را برای خود بخرند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پاسخ به شبهه برخی از افراد درباره من درآوردی بودن پیاده روی زیارت اربعین گفت: سختی کشیدن در مسیر زیارت حسین بن علی (ع) خودش موضوعیت دارد و طبق سیره برخی از معصومین (ع) مانند امام صادق (ع) از سنت هاست و برخی روایات از اجر ویژه راهپیمایی اربعین و به سوی حسین (ع) حکایت دارد.

وی به زائران اربعین و بویژه جوانان یادآور شد که این سفر زیارتی را مانند یک سفر تفریحی سپری نکنند و تلاش کنند تا حداکثر بهره برداری معنوی را از آن داشته باشند،  اضافه کرد: عبارت «إن کان ماشیا» در برخی روایات اشاره به همین پیاده روی برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد که برای هر قدم و گام زائر، هزار حسنه برای او نوشته شده، هزار گناه از نامه اعمال وی پاک شده و همچنین هزار درجه به زائر حسین (ع) اعطا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی،‌ لزوم رعایت نظافت را یکی دیگر از نکات مهمی  برشمرد  که مبلغان اربعین حسینی باید به زائران تذکر دهند گفت: مبلغان اربعین  باید  دفترچه یادداشتی از نکات مفید و بویژه روایات ثواب زیارت امام حسین (ع) با خود به همراه داشته باشند و در فرصت های مناسب از آن ها استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha