شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلسله نشست های اربعین حسینی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه بیان کرد: بسیاری از کشورها به ترامپ التماس می کنند، ولی او امروز به ما التماس می کند؛ این عزت و قدرت نشأت گرفته از جایگاه ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین زمانی چهارشنبه شب  در سومین شب از سلسله نشست های اربعین حسینی با موضوع «نقش اربعین در تحقق تمدن نوین اسلامی» در جمع طلاب و فضلای مدرسه فیضیه، گفت: حکمت الهی بر انتشار مهر اهل بیت(ع) است و این مهر و محبت دریچه ورود معارف حقه این حضرات به عالم است.

وی افزود: در سالهایی که در مصر حضور داشتم شاهد عشق و علاقه وافر مردم سنی مصر به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) بودم؛ مردم مصر علاقه وافری به این حضرات دارند.

مسئول  دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) نیازمند مودت ما نیستند بلکه مودت است که انسان ها را نجات می دهد و به سرمنزل مقصود می رساند.

زمانی با ذکر این مطلب که جریان راهپیمایی موجب تقویت محبت می شود، گفت: این محبت به تبعیت منتهی می شود؛ این مساله به جوامع غیر شیعه نیز مرتبط است بسیاری از اهل سنت ایران و... در اربعین شرکت می کنند؛  حتی اهل سنت نیز درخواست استقرار موکب دارند.

وی تصریح کرد: یکی از آثار اربعین، جلب محبت اهل ادیان مختلف است؛ بسیاری از دانشمندان غیر مسلمان کتب بسیاری را در مدح امام حسین(ع) نگاشته اند که از جمله آنها می توان به یکی از دانشمندان مسیحی لبنانی اشاره کرد که کتاب وی تحت نظر آیت الله مکارم شیرازی در دست ترجمه است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ذکر این مطلب که با معرفی کردن نهضت عاشورا و اهداف امام حسین(ع)، در راهپیمایی اربعین باید مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کرد، یادآورشد: این مسایل و اهداف که اهداف خاص شیعه نیست و باید این مباحث را در عالم منتشر کنیم؛ لازم است حوزه علمیه وروحانیت برای معرفی سیما و اندیشه های امام حسین(ع) و نهضت عاشورا و فضایل امام حسین(ع) بیش از پیش تلاش کند.

وی گسترش و تعمیق آموزه های اهل بیت را یکی از مهتمرین آثار اربعین دانست و گفت: اثر دوم این راهپیمایی تقویت روابط بین امت اسلامی است؛ اگر بخواهیم امت اسلامی و پیروان مذاهب اسلامی با اهل بیت آشنا شوند و با ما همراهی کنند باید با اهل سنت وحدت داشته باشیم؛ این وحدت باعث می شود که نزاع ها کنار بروند و باعث می شود که رفتار دوستانه شکل بگیرد و همکاری مشترک با شیعه داشته باشند؛ این وحدت باید تعمیق یابد.

مسئول  دفتر اجتماعی سیاسی  حوزه های علمیه با اشاره به دلدادگی علمای اهل سنت به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) تصریح کرد: یکی از علمای بزرگ اهل سنت در زمان صدام به من می گفت که من سه بار با پای پیاده همه سختی ها را به جان خریدم و با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) رفتم.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد: راهپیمایی اربعین زمینه ای می شود که با حضور اهل سنت، زمینه وحدت عملی با آنها فراهم شود؛ همچنین این راهپیمایی وحدت بین ادیانی را نیز سبب می شود؛ علمای شیعه رسالت شرعی دارند که پیروان ادیان دیگر را با گفتمان اسلام آشنا کنند و این مصرَّح قرآن کریم است.

وی با ذکر این مطلب که متاسفانه در زمینه ارتباط با ادیان آسمانی کم کاری کرده ایم، یادآورشد: 2 و نیم میلیارد مسیحی در جهان حضور دارند ولی هنوز ارتباطات گسترده ای با علما و جامعه آنها نداریم این در حالی است که اربعین می تواند ما را در مشترکات به برنامه های مشترک رهنمون سازد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد: اثر دیگر اربعین مانور قدرت شیعه در عالم است؛ کارهای علمی لازم است ولی کفایت نمی کند؛ ده ها میلیون جمعیت در عالم راه می افتند و تن آمریکا باید از این عظمت حضور، بلرزد؛ تن آمریکا و اسراییل و عمال او باید از این عظمت بلرزد؛ قرآن کریم می گوید امکانات خود را عرضه کنید تا دشمنان جرات حمله نکنند.

وی با ذکر این مطلب که در یک ماه گذشته 5 مانور قدرت انجام شده است، تصریح کرد: این 5 مانور قدرت 5 سیلی بزرگ به استکبار بود؛ اولین سیلی بزرگ، سقوط پهباد آمریکایی بود و دومین آن، بازداشت کشتی انگلیسی بود.

مسئول  دفتر اجتماعی سیاسی  حوزه های علمیه گفت: انگلیس روزی در ایران فرماروایی می کردند؛ فروغی در خاطرات خود می گوید که روزی سفیر انگلیس به من گفت که فردا به رضاشاه بگو آماده سفر به خارج از ایران باشد زیرا او دیگر باید برود؛ وقتی این مطلب را به شاه گفتم او هم گفت که با چه وسیله ای باید بروم؟ پاسخ را از سفیر گرفتم که او باید به تنهایی به بندر برود و بعد راهی تبعید موریس شود؛ رضاشاه نیز با خواری سر موعد در بندر حاضر شد و رفت.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که امروز از نفس گرم امام راحل انگلیس به این خواری رسیده است، بیان کرد: امروز می بینیم که به برکت انقلاب سیلی محکمی به گوش انگلیس نواخته می شود و او هم جرات ندارد دم بزند؛ کسانی که قدر انقلاب را نمی دانند باید این مطالب را با خود مرور کند.

مسئول  دفتر اجتماعی سیاسی  حوزه های علمیه با اشاره به التماس آمریکا برای مذاکره به ایران گفت: بسیاری از کشورها به ترامپ التماس می کنند، ولی او امروز به ما التماس می کند؛ این عزت و قدرت از جایگاه ولایت فقیه منشا گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha