سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان

حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: سه رسالت اقامه دین، سرکوبی و از بین بردن گناه و گنهکاران و بستن راه نفوذ شیاطین بر شیعیان از جمله رسالت‌های طلبه‌ها است و امروز، حضرت ولیّ عصر(عج) از این سه جهت از ما کمک می‌خواهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین محمدهمتیان عصر چهارشنبه دهم مهرماه در آیین اختتامیه هفتمین هم اندیشی مدیران ومعاونین آموزشی مدارس حافظین کشور در قم اظهارکرد: امام علی(ع) در نامه ای خطاب به یکی از اصحاب خویش از سه مسئله کمک می‌خواهند و می‌فرمایند: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّکَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَی إِقَامَةِ الدِّینِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِیمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ؛ پس از یاد خدا و درود همانا تو از کسانی هستی که در یاری دین از آنها کمک می گیرم، و سرکشی و غرور گناهکاران را در هم می‌کوبم و مرزهای کشور اسلامی را که در تهدید دشمن قرار دارند حفظ می کنم».

وی با اشاره به اینکه بستن راه نفوذ شیاطین هم نسبت به خود ما و هم نسبت به جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: امروز شرایط جامعه نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و همه ما به شدت در معرض تعرض و هجمه شیاطین قرار داریم.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه امروز دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما نسبت به فرزندانمان بیشتر است، یادآور شد: اگر در گذشته مسئله ای در شهر یا روستا اتفاق می‌افتاد، روستا و یا شهرهای همجوار متوجه نمی شدند، اما امروز چنین نیست.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان تصریح کرد: امروز باید به این مسئله بیندیشیم که اگر ما می‌خواهیم امام زمان(عج) را یاری کنیم و به ویژه، سدّ راه شیاطین شویم چه باید بکنیم؟؛ حارث همدانی یکی از یاران امام علی(ع) همین سؤال را از حضرت پرسید و گفت: «ما تا زمانی که با شما هستیم نگران دین و اخلاق خود نیستیم، اما مقداری که فاصله می‌گیریم از عاقبت خود می‌ترسیم» که حضرت در پاسخ فرمودند: «به ریسمان قرآن چنگ بزن و از آن اندرز بخواه».

وی تأکید کرد: جامعه آنگاه حفظ می‌شود که در پناه قرآن کریم و اهل بیت(ع) باشد، بنابراین ما تا زمانی که در پناه قرآن کریم قرار نگیریم نمی توانیم خود را حفظ کنیم.

قرآن کریم، انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند

استاد اخلاق حوزه با اشاره به روایاتی از اهل بیت(ع) درباره تمسک به قرآن کریم، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به معاذ خطاب می‌فرمایند: «اِن اَرَدتُم عَیشَ السُّعَداءِ و َمَوتَ الشُّهَداءِ و َالنَّجاةَ یَومَ الحَسرَةِ و َالظِّلَّ یَومَ الحَرورِ و َالهُدی یَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القُرآنَ فَاِنَّهُ کَلامُ الرَّحمانِ و حِرزٌ مِنَ الشَیطانِ و رُجحانٌ فِی المیزانِ؛ اگر زندگی سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت (قیامت)، سایه روزِ سوزان و هدایت در روز گمراهی را می خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خدای مهربان است و سپری در مقابل شیطان و موجب سنگینی ترازوی اعمال است».

حجت الاسلام و المسلمین همتیان تصریح کرد: افکار و اندیشه‌های انسان باید تابع قرآن کریم باشد، برای اینکه قرآن کریم ذکر خداوند رحمان است و انسان را مشمول رحمت خداوند می‌کند و انسان را به یاد خداوند رحمان می‌اندازد.

وی اضافه کرد: قرآن کریم، حرز در مقابل شیطان است و شما با قرآن می‌توانید از آسیب شیطان در امان باشید، به همین دلیل، فکر و اندیشه ای که حامل قرآن باشد در روز قیامت وزین و سنگین است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha