جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان استرالیا خواستار حمایت بیشتر در لایحه تبعیض مذهبی هستند

حوزه/ فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا ضمن اظهارنامه ای به دولت، خواستار حمایت بیشتر از مسلمانان در لایحه تبعیض مذهبی در این کشور شده و افزایش «عدم تحمل و مدارای مذهبی علیه مسلمانان» را دراین کشور نگران کننده دانستند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا نسبت به  افزایش «عدم تحمل و مدارای مذهبی علیه مسلمانان»  هشدار داده و اعلام کرد که بایستی در لایحه تبعیض دینی دولتی، حمایت های بیشتری از اقلیت های مذهبی اضافه شود.

 این سازمان اسلامی بزرگ در استرالیا با ارائه گزارشی مبنی بر  نیاز به حمایت شدیدتر در لایحه تبعیض مذهبی دولت فعلی، نسبت به افزایش تبعیض نسبت به مسلمانان هشدار داده است و اعلام کرده که این نگرانی از افزایش روز افزون اسلام هراسی در استرالیا نشات می گیرد.

دکتر راتب جنید رئیس این شورا در سخنرانی خود که با توجه به جامعه ای که به طور فزاینده رو به عدم تحمل مذهبی پیش می روند این لایحه یه میزان کافی پیش نمی رود.

در درخواست ارسالی به دولت آمده است: پاسداری از حقوق مردم برای پرداختن به اعمال دینی شان در مقابل تبعیضات دینی یکی از مهمترین وظایف است.

 در این متن آمده است:  اکنون شواهد و مدارک زیادی نشان می دهند که به این حمایت در مقابل عدم تحمل نسبت به مسلمانان و اعتقادات و اعمال آن ها نیاز است. جامعه استرالیا نسبت به اقلیت ها به ویژه اقلیت های مذهبی بی تحمل شده است و این عدم تحمل ایجاد شده منجر به افزایش سطح تبعیض شده است.

گفتنی است خطر ناشی از نگرش  های اسلام هراسی پس از حملات به مساجد کرایست چرچ در 15 مارس امسال مورد توجه قرار گرفت. دراین حمله یه استرالیایی تبار که فردی حامی برتری نژادسفید بود، به دو مسجد النور و لینوود در نیوزیلند یورش برد و در این حمله مسلحانه 51 نمازگزار را به خاک و خوک کشید.

پس از حملات نیوزیلند، حضور امنیتی در مساجد استرالیا افزایش یافت.

درحالی که تنها یک ماه پیش، مسجد پارک هلند در بریزبن با شعارنویسی های دیواری موهن، نمادهای صلیب شکسته نازی و اشاره به تیرانداز کرایست چرچ مخدوش شده بود، این اظهارنامه بار دیگر بر اهمیت حفاظت حقوق مذهبی مسلمانان در چنین زمانه ای تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha