جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگترین مسجد یوتا، با فضای برابر مردانه- زنانه ساخته می شود + تصاویر

حوزه/ بزرگترین مسجد ایالت یوتا در حال ساخت و ساز در شهر وست جردن قرار است فضایی برابر برای زنان و مردان داشته باشد. این مسجد دو گنبد دارد و بنای آن ظاهری شرقی-غربی دارد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sltrib، یک مسجد جدید با ظاهری اصیل و گنبد و مناره، که قرار است بزرگترین مسجد ایالت یوتا در آمریکا باشد، در شهر وست جردن در حال ساخته شدن می باشد.

 این مسجد با نمای بیرونی اصیل، گنبدهای مخروطی شکل بوده و برخلاف مساجد قدیمی، بخش زنان آن تقریبا با بخش مردان برابر خواهد بود و با دربی از هم جدا شده اند.

 این مسجد که قرار است خانه جدید مرکز اسلامی یوتا باشد،  در حالی که این مرکز از سال 2007 جلساتش را در پشت یک مرکز خرید برگزار می کرد و هیچ مکانی برای برپایی مراسم مذهبی یا اقامه نماز جماعت نداشتند. این جامعه اسلامی با 350 عضو (250 مرد و 100 زن) به طرز چشمگیری رو به افزایش است.

مهویش جاوید ، عضو مسجد می گوید: ما ظرفیت مان دیگر پر شده بود. جایی که زنان در آن جلسه تشکیل می دادند به قدری تنگ بود که گاهی اوقات مجبور می شدیم بیرون کنار سطل آشغال ها جلسه بگذاریم و آنجا را برای گردهمایی های بانوان تمیز کنیم.

جاوید که یک بانوی مسلمان پاکستانی تبار است ضمن بیان اینکه تاکنون مسجدی مشابه این مسجد را ندیده است می گوید: این مسجد دو گنبد دارد که تاکنون دیده بودم. بیشتر مساجد فقط یک گنبد دارند.

امام شعیب الدین می گوید: این مسجد قرار است فضای دوستانه ای برای بانوان داشته باشد و طوری طراحی شده که زنان بتوانند از درب ورودی اصلی وارد شوند و نیازی به استفاده از ورودی جانبی نداشته باشند و به علاوه اینکه سالن زنانه برابر با مردان دارد.

 وی با افتخار از طراحی مبتکرانه مسجد صحبت کرده و گفت: ما می خواستیم که طراحی بیرونی مخلوطی از معماری محلی باشد و جنبه های بی نظیر یک مسجد را نیز به نمایش بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha