پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبلیغ در فضای مجازی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: طلاب و حوزویان باید بر علم رسانه و فضای مجازی تسلط کامل و جامع داشته باشند تا هم در انتقال معارف دینی موفق باشند و هم اینکه از تحریف مبانی و اصولی دینی در فضای مجازی دنیای کنونی محافظت کنند.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی و سرعت انتقال اطلاعات در عصر کنونی به گونه ای شده که زندگی انسان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: امروز زندگی انسان تابع تکنولوژی شده است و عملا انسان اختیاری از خود ندارد و همین امر وی را از بسیاری از معنویات دور ساخته است.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه نمی توان به صورت کامل منکر تکنولوژی و علم شد، گفت: علم اگر در جای خود و در زمان خود استفاده شود بسیار مثمرثمر خواهد بود، ولی سواستفاده هایی که امروزه از علم در جهان می شود، آن را به بلای زندگی انسان تبدیل کرده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه علم باید در خدمت انسان باشد نه اینکه انسان در خدمت علم، اظهار داشت: تکنولوژی به حدی در کالبد انسان رسوخ پیدا کرده است که در حال ساختن موجودی مسخ شده از وی می باشد، لذا رعایت کردن میانه روی در استفاده از تکنولوژی یکی از ملزومات زندگی ماست.

حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: علم دو لبه دارد که هم می آفریند و هم می میراند، امروز در برخی جوامع علم مرگ و نیستی به ارمغان می آورد و در جوامع دیگر زندگی را به مردم هدیه می دهد.

استاد حوزه علمیه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه بهترین فرصت برای توسعه و نشر دین اسلام با استفاده از تکنولوژی های روز در بحث رسانه هاست، گفت: در دهه های گذشته بسیاری از علوم به ویژه معارف دینی و مذهبی به صورت کلاسیک منتقل می شود و در این پروسه بسیاری از حقایق یا تحریف می گردید یا اینکه به مرور زمان تغییر محتوا می داد، ولی اکنون می توانیم با استفاده از تبدیل شدن دنیا به یک دهکده جهانی، علوم و معارف خود را به اقصی نقاط جهان و آن هم در کمترین زمان ممکن انتقال دهیم.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه و مراکز دینی، ارتباط و تعامل با طلاب و روحانیون دیگر کشورهاست، لذا با استفاده صحیح از فضای مجازی می توان فاصله های جغرافیایی بین حوزویان را از بین برد و مباحث و تعاملات ادیان و مذاهب را در سریعترین زمان ممکن نشر داد.

استاد حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید بر علم رسانه و فضای مجازی تسلط کامل و جامع داشته باشند تا هم در انتقال معارف دینی موفق باشند و هم اینکه از تحریف مبانی و اصولی دینی در فضای مجازی دنیای کنونی محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha