جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی بوشهری

امام جمعه بوشهر، سابقه وجود حوزه های علمیه در استان بوشهر را حدود 250 سال اعلام کرد و گفت: جهان آینده، جهان مکتب اهل بیت(ع) است و طلاب، افسران این مکتب هستند، پرهیز از گناه و داشتن تقوا کلید آغازین این موفقیت است و با آلودگی چیزی حاصل نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در دیدار با طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) شهرستان دیر اظهار داست: در تاریخ حوزه های علمیه استان، شهرستان دیر «ام القرای» حوزه های علمیه است و بزرگان زیادی در این شهرستان بودند که منشاء تحولات زیادی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بزرگان و علمای شهرستان دیر نقش مهمی در استقلال ایران و توسعه مکتب اهل بیت(ع) در جنوب کشور و حوزه خلیج فارس شدند گفت: در چهارمین حمله انگلیس به استان بوشهر چند نفر از همین بزرگان شهرستان دیر در عرصه نبرد با انگلیسی ها حاضر بودند و نقش مهمی را ایفا کردند.

امام جمعه بوشهر در ادامه به احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) دیر اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با کمک قرارگاه سازندگی سپاه، فرمانداری این شهرستان و همچنین بودجه های استانی، مدرسه علمیه ای در خور نام این شهرستان احداث شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، سابقه وجود حوزه های علمیه در استان بوشهر را حدود 250 سال اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش طلاب و اساتید این مدرسه و روحانیت این شهرستان سابقه پرآوازه در این منطقه که ام القرای استان است احیا شود.

امام جمعه بوشهر گفت: جهان آینده، جهان مکتب اهل بیت(ع) است و طلاب افسران این مکتب هستند، پرهیز از گناه و داشتن تقوا کلید آغازین این موفقیت است و با آلودگی چیزی حاصل نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha