جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نصب ائمه جمعه، در حوزه اختیارات رهبر جامعه اسلامی است و هیچ گروه یا جریانی در این انتصابات دخالتی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه سلماس، اظهار داشت: نصب ائمه جمعه، در حوزه اختیارات رهبر جامعه اسلامی است و هیچ گروه یا جریانی در این انتصابات دخالتی ندارند.

وی ادامه داد: نماز جمعه یک مسئله و عبادت عادی نیست و تعبیری که قرآن از نماز جمعه دارد منحصر به فرد بوده و نماز جمعه در زمان پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین به عنوان یک واجب عینی برای امت اسلامی و در زمان غیبت واجب تغییری می‌باشد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز در حدود هزار نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و با توجه به این‌که در این نماز خطیب طی دو خطبه مردم را به تقوا دعوت کرده و در ادامه به مباحث سیاسی روز می‌پردازد، یک عمل عبادی سیاسی به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به زحمات حجت الاسلام محمد موسوی در بیش از دو دهه اخیر در شهرستان سلماس به عنوان امام جمعه، بیان داشت: در شهرستان سلماس که قریب ۲۵ سال امامت جمعه به عهده‌ی حجت الاسلام موسوی بود و وی در این سال‌ها تلاش‌های زیادی را برای آبادانی شهرستان سلماس و تربیت طلاب و نیروهای انقلابی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای امام جمعه جدید سلماس، گفت: برای حجت الاسلام طباطبایی نیز که از چهره های دینی و حوزوی شناخته شده سلماس هستند، در مسیر انجام این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق دارم و انتظار ما این است که مسئولین شهرستان در مسیر انجام امور مختلف خصوصا فعالیت‌های فرهنگی با ائمه جمعه بعنوان مدیر فرهنگی شهرستان کمال همکاری و تعامل را داشته باشند.

وی از حضور صمیمانه اهل تسنن شهرستان در این مراسم نیز تشکر کرد و افزود: حضور برادران اهل سنت در این مراسم که نشان دهنده اوج اتحاد و همدلی در سلماس است، کمال قدردانی را دارم و امیدوارم در سایه این اتحاد و یکدلی بتوانیم در مسیر اعتلای ارزش های دینی و ملی گام برداریم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    ائمه جمعه شهرها به پیشنهاد و یا حداقل تایید نمایندگان ولی فقیه در استان ها انتخاب می‌شوند زیبنده نیست این بی عرضگی و کم کاری را به نوع انتخاب و انتصاب ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت دهیم!