شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: امسال هم کامیاران مانند سالهای گذشته محل عبور بسیاری از زوّار اربعین از استان های دیگر و حتی کشورهای خارجی است، لذا باید تمام تهمیدات لازم برای پذیرایی، اسکان و... در سطح شهرستان اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، صبح امروز در دیدار با امام جمعه اهل سنت شهرستان کامیاران اظهار داشت: یکی از ویژگی های مردم استان کردستان وحدت و برادری آنان در تمامی برهه های خاص بوده است که این یک ارزش ماندگار است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: مردم کردستان با فهم و درک بالایی که دارند به خوبی با دسیسه های دشمنان برای ایجاد فتنه و دودستگی بین برادران دینی آشنا هستند، لذا همین بصیرت تاکنون مانع ایجاد اختلاف و خدایی نکرده درگیری در بین مردم این خطه از ایران اسلامی شده است.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، روزی که برای همه مسلمانان و دوستداران خاندان رسول الله (ص) روز بسیار بزرگی محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر که کردستان محل عبور بسیاری از زوار اربعین حسینی بوده است، مردم این دیار تدین و فرهنگ والای خود را با استقبال خوب از زائرین کربلا نشان داده اند که این برای استانی مانند کردستان مایه مباهات و برکت است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه عده ای انگشت شمار به دنبال این هستند که دست اندرکاران مراسم اربعین در این استان و شهرستان را تحت الشعاع قرار دهند، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عده ای فریب خورده و اجیرخوار همیشه به دنبال ایجاد تنش و دودستگی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع بوده اند و برای رسیدن به این نیت پلید خود خیانت ها و جنایت های بسیاری انجام داده اند، ولی دشمن شناسی و بصیرت مردم کردستان و به ویژه کامیاران توطئه های آنان را همیشه خنثی کرده اند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امسال هم کامیاران به مانند سالهای گذشته محل عبور بسیاری از زوار اربعین از استانهای دیگر و حتی کشورهای خارجی است، لذا باید تمام تهمیدات لازم برای پذیرایی، اسکان و... در سطح این شهرستان اندیشیده شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: می توان در این مدت که زائرین حرم امام حسین علیه السلام از کامیاران عبور می کنند، نسبت به معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم مومن و متدین این شهرستان با همکاری ادارات و سازمانهای فرهنگی و دینی، کارهای بزرگی انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha