جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسلام

حوزه/ شهردار شهر تورنتوی کانادا از ساکنان و شهروندان خواست در ماه اکتبر، «ماه میراث اسلامی»، از مساجد و مراکز اسلامی بازدید کرده و اطلاعات شان را در درباره اسلام و مسلمانان افزایش دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» جان توری، شهردار تورنتو ، اکتبر سال 2019 را به عنوان «ماه میراث اسلامی» اعلام کرده و شهروندان را ترغیب می کند تا در این ماه میلادی درباره اسلام بیاموزند و به کسب اطلاعات بیشتر در فعالیت هایی که توسط جامعه مسلمانان انجام می شود بپردازند.

توری، شهردار تورنتو، با انتشار گزارشی در وب سایت دولت تورنتو نوشت: شهر تورنتو به مشارکت های ارزشمندی که جامعه مسلمانان تورنتو در جهت تقویت جامعه دارند به رسمیت شناخته و شعار شهر ما این است «تنوع جمعیتی قدرت ماست».  

وی افزود: تنوع جمعیتی  ما را از نظر اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی تقویت می کند و به عنوان یکی از شهرهای چند فرهنگی جهان ، تورنتو به شهری نمونه تبدیل شده است که ما به همه مذاهب ، ادیان و عقاید احترام می گذاریم و از آن محافظت می کنیم.

کانادا این ماه را ماه میراث اسلامی در نظر گرفته و در این ماه به اطلاع  رسانی و آموزش درباره تاریخ و اسلام و دستاوردهای مسلمانان کشورش می پردازد. دراین ماه جشن هایی در مراکز اسلامی و مساجد مختلف برگزار شده و مسلمانان ضمن استقبال از مردم عادی، از فعالیت هایشان می گویند.

علاوه بر این ، شهردار با تأکید بر اهمیت میراث مسلمانان در جامعه، از سهم آنان در بهبود فرهنگی جامعه قدردانی کرده و نوشت که ماه میراث اسلامی فرصتی را برای ما فراهم می کند تا در مورد تاریخ و فرهنگ غنی اسلامی در شهرمان بیاموزیم.

بعلاوه ، شهردار نوشت:  دراین ماه ماه کمک های زیادی را که مسلمانان در ساختار اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی شهر ما کرده اند ، یادآور می شویم. به ساکنان شهر توصیه می کنم که اطلاعات بیشتری درباره اسلام کسب کنند و در جشن هایی که جامعه مسلمانان برگزار می کنند شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha