جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن نمی‌تواند یک گلوله مشقی به سمت انقلاب شلیک کند، دفاع مقدس هشت سال نبود، ۴۰ سال است ما در دفاع مقدس هستیم؛ کشتی‌هایشان را برای پشیمان کردنشان می‌گیریم و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، سردار سرلشکر حسین سلامی، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و گرامیداشت ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که امروز به این بنده حقیر شرف و توفیق عنایت فرمود که به پابوس خانواده‌های شهیدان عزیز در شهر اراک و استان مرکزی نائل شدم.

وی تصریح کرد: استان مرکزی سرزمین تولد عالمان بزرگ است که در ساختن تاریخ پرافتخار برای ایران و جهان اسلام نقش بی‌بدیل و ممتاز و شاید تکرارناپذیری را ایفا کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز گردهم آمده‌ایم تا از عظمت‌ها، جاودانگی‌ها، فضیلت‌ها، از شکوه یک ملت و از خورشید عظمت‌ها تجلیل کنیم.

سردار سرلشکر سلامی با بیان اینکه سرمایه اصلی هر جامعه‌ای شخصیت‌های بزرگ آن جامعه است، گفت: هر ملتی به برکت انسان‌های بزرگ، بزرگ و عزیز شده و منزلت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ عنصری جز وجود انسان‌های بزرگ برای جامعه، بزرگی به همراه نمی‌آورد، وقایع تاریخی در یک زمان و مکان خاص به دست همان مردان و زنان بزرگ رخ می‌دهند، اما این وقایع آن قدر عظیم هستند که نه زمان می‌تواند آنها را متوقف کند و نه جغرافیا، این وقایع فراتر از زمان و مکان پیش می‌روند و آینده را می‌سازند که عاشورا از این دست وقایع است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اربعین جاذبه‌ای عظیمی است، گفت: در تاریخ ایران اسلامی هم شخصیت‌های بزرگ و هم وقایع بزرگ در دامنه قله عاشورا قرار گرفتند، وجود نورانی امام راحل نیز نمونه و الگوی ممتاز یک شخصیت الهی است، به همین دلیل استان مرکزی را زادگاه خورشید و سرزمین آفتاب نام نهاده‌اند، اما شخصیت امام فراتر از خورشید بود، امام راحل همانند خورشید در آسمان جهان اسلام طلوع کرد و تیرگی کفر و شرک را از جامعه دور کرد و به جرات می‌توان گفت نور اسلام با وجود امام در این کشور جلوه‌گر شد.

سردار سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شخصیت امام(ره) گرمابخش بود، همانند خورشید به همه نور بخشیده و گرما می‌داد و بنیانگذار جمهوری اسلامی همچون دریا عظیم و با عظمت بود، امام یک حقیقت همیشه زنده است که با زمان پیش‌ می‌رود.

وی گفت: گفتن از شخصیت و نقش امام (ره) در دفاع مقدس سخت است، امام تمام همه دفاع مقدس ما است، امام نقشی پیامبرگونه و وحیانی داشت و نهضتی نبوی در عالم به پا کرد، اسلام با نفس قدسی امام دوباره عزت یافت و با پیام امام جلوه‌گر شد و مسلمان از گورستان جهل و خواب غفلت نجات یافتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام هیمنه پوشالی قدرت‌ها را با گفتن آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند شکست، اظهار کرد: امام(ره) شجاعانه تمام قدرت آمریکا را تحقیر کرد و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکست.

سردار سرلشکر سلامی افزود: نام روح‌الله زیبنده امام بود، امام به راستی روح الهی بود، شکست دادن همه قدرت‌های بزرگ در جنگ در اوج نابرابری سلاح به برکت امام راحل حاصل شد.

وی گفت: امام متعلق به تمام هستی و برای مردم استان مرکزی یک افتخار جهانی است، امام راحل متعلق به بشریت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بیرق امامت و ولایت که به دست امام برافراشته شد، امروز در دستان شخصیتی بزرگ که ایشان هم از فرزندان رسول خدا و حضرت فاطمه زهرا(س) است و شخصیتی شجاع، مدبر و مفسر بزرگ قرآن است، قرار گرفت.

سردار سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شهیدان برای ما همه چیز به ارمغان آوردند، امنیت امروز، عزت و استقلال امروز ایران همه مدیون جانفشانی شهدا و فداکاری و صبر خانواده شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا ستون‌های شرف و عزت کشور هستند، بیان داشت: این استخوان‌ها ستون انقلاب و مایه عزت و کرامت ایران و ایرانی هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن نمی‌توان یک گلوله مشقی به سمت انقلاب شلیک کند، دفاع مقدس هشت سال نبود، ۴۰ سال است ما در دفاع مقدس هستیم.

سردار سرلشکر سلامی بیان داشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب بیرق امام راحل را در دست گرفتند، توطئه دشمنان شدت گرفت و از هیچ توطئه‌ای بر علیه نظام دریغ نکردند، اما نصرت‌الهی در ۴۰ سال در جان رهبران ما نشست و ما توانستیم در برابر دنیا ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به توقیف کشتی‌های نفت‌کش انگلیسی ادامه داد: کشتی‌هایشان را برای پشیمان کردنشان می‌گیریم و هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها که می‌خواستند ما عقب نشینی کنیم، خود یکی یکی عقب نشستند، در اینجا اکسیژن برای دشمنان ایران نیست، دشمنی ورود کند اینجا خفه خواهد شد.

سردار سرلشکر سلامی بیان داشت: گزینه‌های دشمن همه ضعیف شده است، ما خواهش‌های آنان را می‌شنویم، می‌بینیم چه خواهش‌هایی می‌کنند، تمام خواهش و تمنای دشمن این است که یک مسول ایرانی برای دقایقی با آنها پشت یک میز بنشیند و آنها که می‌خواستند ایران را نابود کنند، برای گرفتن یک عکس با ایرانی‌ها خواهش می‌کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha