جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ فرماندار سمنان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی زائران اربعین در استان سمنان، گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید عباس دانایی، پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته نظارت و ارزیابی ستاد اربعین حسینی که با موضوع هم‌اندیشی در زمینه آخرین برنامه‌ها و اقدامات کمیته‌ها برگزار شد، اظهار داشت: موکب‌های اربعین حسینی شهرستان سمنان پذیرای بیش از ۲۰ هزار زائر در بخش اسکان و ۱۴ هزار زائر در بخش تغذیه هستند.

فرماندار سمنان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی زائران اربعین در استان سمنان، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در سامانه سماح نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

دانایی با اشاره به ۳۵ موکب اعزامی از استان سمنان، افزود: از این تعداد چهار موکب در مرز مهران، ۱۱ موکب در شهر نجف، ۶ موکب بین‌راهی، ۱۳ موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین نسبت به ارائه خدماتی همچون اسکان، تغذیه، درمان، فرهنگی، رسانه و پاکبان اقدام خواهند کرد.

وی همچنین از آمادگی بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب و اعزام زائران اربعین حسینی از استان سمنان خبر داد.

فرماندار سمنان با اشاره به تأمین کالاهای اساسی موردنیاز موکب‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: موکب‌های شهرستان سمنان آمادگی ارائه خدمات به زائران را دارند. 

دانایی بر لزوم نظارت و پیگیری در عملیاتی شدن وظایف بر اساس دستورالعمل ستاد مرکزی اربعین حسینی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم تأکید کرد.

بر پایه این گزارش، در حاشیه این نشست گزارشی از فعالیت‌های کمیته‌های فرهنگی، آموزشی، مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، کمیته حمل، نقل و سوخت و اعزام زائران در شهرستان‌ها ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha