جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: دشمن به دنبال آن است که مسئله حجاب را یک موضوع سیاسی جلوه دهد، در حالی که باید بدانیم کشف حجاب یک معضل اخلاقی است نه یک معضل سیاسی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان همدان، با تبریک هفته ناجا، برقراری نظم عمومی در جامعه را وابسته به تلاش نیروی انتظامی دانست و گفت: منظور از امنیت، امنیت در همه ابعاد است و باید بدانیم که تقویت نیروی انتظامی به معنای تقویت امنیت است.

امام جمعه همدان به ضرورت تعامل بین مردم و نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: اگر خود را نقد نکنیم، زمینه برای سوءاستفاده دیگران فراهم می شود که ما را تضعیف کنند.

وی، شنیدن صدای مردم توسط مسئولان و پلیس را مهم دانست و گفت: وجود مرکز 197 پلیس نشان از روحیه نقد پذیری نیروی انتظامی دارد، اما بهتر است که شما به میان مردم بروید و از نزدیک بازخورد ها نسبت به نیروی انتظامی را ببینید البته مطمئن باشید تقدیر ها بسیار بیشتر از گله مندی ها می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مسئله کشف حجاب، یادآور شد: دشمن به دنبال آن است که مسئله حجاب را یک موضوع سیاسی جلوه دهد، در حالی که باید بدانیم کشف حجاب یک معضل اخلاقی است نه یک معضل سیاسی.

وی ابراز داشت: نباید کاری کنیم که این معضل اخلاقی به سمت و سوی سیاسی سوق پیدا کند، چرا که زمانی یک معضل اخلاقی، سیاسی تلقی شود نوع برخورد ها هم به تناسب با آن تغییر خواهد کرد، پس پلیس نه باید بی توجه به این مسئله باشد و نه برخورد با خشنونت داشته باشد، بلکه باید برخوردش نرم و دلسوزانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، حمایت نیروی انتظامی در بحث امر به معروف را خواستار شد و گفت: البته این حمایت به این معنی نیست اگر کسی برخوردی خشونت آمیز داشت، انتظار حمایت از نیروی انتظامی را داشته باشد، چرا که ما معتقدیم قانون، قانون است و کسی حق تجاوز به حریم دیگران را ندارد، اما اگر کسی تذکر لسانی داد و خدای نکرده اتفاقی افتاد آن زمان است که نیازمند کمک برادران نیروی انتظامی هستیم.

وی یادآور شد: مردم قاطعیت در برخورد را از شما انتظار دارند و یکی از مهم ترین این برخورد ها در زمینه برخورد با مواد مخدر است، البته نه تنها شما بلکه دیگر نهاد ها هم باید این قاطعیت در برخورد را داشته باشند.

امام جمعه همدان در پایان گرامیداشت شهدای مدافع امنیت کشور، ابراز داشت: این هفته را باید فرصتی بدانیم تا از خدماتی که شما به مردم ارائه می دهید تقدیر کنیم و همچنین مردم متوجه این موضوع شوند که جوانان این مرز و بوم برای برقراری امنیت جان خود را هر لحظه در معرض خطر قرار می دهند تا امنیت در کشور حاکم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha