جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ در مراسمی با حضور مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، از طلاب برتر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان نقده تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، امروز در جمع طلاب شهرستان نقده با بیان اینکه‌ حوزه علمیه برای طلبه مانند شب قدر است، اظهار داشت: هر کس حوزه علمیه را درک کند و نفس خود را در آن اصلاح نکند، دیگر مدیریت نفس در خارج از حوزه برای او مقدور نخواهد بود.

وی ادامه داد: تبعیت از هوای نفس انسان را به وادی تباهی کشیده و انسان را ضایع می‌کند و انسان باید در گفتار و رفتار خود رضایت الهی را در نظر داشته باشد نه رضایت قلبی خود که تبعیت از خواسته خود هوای نفس است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تبعیت از هوای نفس، تکبر، دروغ‌گویی، بی‌احترامی، ریختن آبروی دیگران و دست اندازی در بیت‌المال را در انسان نهادینه می‌کند افزود: در روایات بیان شده است که پیروی از هوای نفس انسان را از رفتن به دنبال حق باز می‌دارد و انسان می‌شود بنده شیطان که قرآن از آن چنین تعبیر می‌کند" اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَی عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلَی سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلَی بَصَرِهِ غِشَاوَةً " و در این صورت خدای انسان می‌شود هوای نفس و هر چند به ظاهر نماز خوانده و عبادت کند.

وی ادامه داد: طلبه باید در حوزه، مبارزه با هوای نفس را با انجام اعمال مثبت و بجای آوردن اعمال شرعی مبارزه با هوای نفس را تمرین کند و برای این کار تمرین به جای آوردن نماز اول وقت مرحله نخست است و طلاب باید با خدای خود عهد کنند نماز خود را اول وقت بخوانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اضافه کرد: نماز معراج مؤمن است و به جای آوردن اعمال مستحبی نماز، این عروج را فراهم می‌آورد.

در پایان این جلسه از طلاب نمونه مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان نقده توسط مسئولین مدرسه، امام جمعه شهرستان و مدیر حوزه استان تجلیل کرد.




انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha