جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری راه پیمایی اربعین، گفت: راه پیمایی میلیونی اربعین حسینی از مصادیق ولایتمداری و حب اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، به تبیین جایگاه و فضیلت زیارت اربعین پرداخت.

وی افزود: در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده، فردی به محضر امام صادق (ع) رسید و حضرت شروع به گفتن فضائل امام حسین (ع) کرد، ناقل می‌گوید سخنان حضرت در زمینهٔ فضائل اباعبدالله الحسین (ع) به‌گونه‌ای بود که رنگ چهره من تغییر کرد، حضرت فرمود ما اگر ترس از این نداشتیم که مردم حج را ترک کنند، بیش از این برای شما از فضیلت حضرت حسین (ع) می‌گفتیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور افرادی از ادیان مختلف در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: برگزار کردن این همایش پیاده‌روی برای همه بشریت برکت دارد؛ زیرا ما اعتقاد داریم که امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت است و هر انسانی که در هر مقطع تاریخی ذره‌ای از روح آزادگی در او وجود داشته باشد یقیناً به امام حسین (ع) روی می‌آورد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) نباید تنها در شیعه محصور شود، درست است که امام حسین (ع) امام ما شیعیان است اما ایشان را باید رهبر تمام آزادگان در طول تاریخ دانست، لذا اگر ما بتوانیم روح بشریت را با قیام امام حسین (ع) آشنا کنیم قطعاً مشتاقان آن حضرت روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیارت اربعین از مصادیق ولایت مداری و حب اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: انسان باید در مقابل امام خود تعبد و حرف‌شنوی محض داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در تاریخ آمده شخصی مانند ابن عباس به جای اینکه به درخواست امام زمان خود لبیک بگوید و یاری‌اش کند، دست به نصیحت امام می‌زند که این درست نیست و نتایج و عواقب آن را هم در تاریخ دیده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha