جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیسی در جمع خانواده شهدا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد، گفت: مبارزه با قاچاق سازمان یافته که دست‌های پشت پرده‌ای هستند و کانتینری، بلکه کانتینرهایی و نه یک محموله، بلکه محوله‌های را از شهری به شهری جابجا می‌کنند، مسئله اساسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در دیدار با خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و استفاده از فرصت‌ها، تصریح کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی متراکم، کارآمد و جوان و ظرفیت‌های مادی و ساحلی استان هرمزگان درست استفاده شود.

وی ادامه داد: در برخی از کشورهای اروپایی که با ساحل و دریا ارتباط کمی دارند؛ اما بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آن‌ها، اقتصاد دریا است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جا دارد اقتصاد دریای ما فعال باشد و اهالی استان هرمزگان و استان‌هایی از این دست دغدغه اشتغال نداشته باشند، گفت: خداوند متعال این موهبت و ظرفیت را عنایت کرده و باید از این ظرفیت و موهبت بهترین استفاده را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه دغدغه دستگاه قضا مبارزه با قاچاق سازمان یافته است، تصریح کرد: دغدغه ما کوله‌برها و کسانی که کالایی را برای اینکه زندگی را اداره کند از نقطه‌ای به نقطه دیگر حمل کند، نیست.

وی ادامه داد: دغدغه ما قاچاقچیان بزرگی است که تمام این کسانی که در این میدان قاچاق هستند، عوامل آن‌ها می‌باشند آن‌ها دست پشت پرده هستند و خودشان به میدان نمی‌آیند، آن‌ها را نمی‌شود دید و باید آن‌ها را کشف کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بازدید خود از بندر شهید رجایی و نشست با مسئولین متولی مبارزه با قاچاق در ابتدای ورودش به استان هرمزگان، بیان داشت: مسئله ما آن عزیز مرزنشینی نیست که برای ارتزاق خانواده خود دنبال یک کالا می‌رود، بلکه مسئله ما مسئله‌ای است که تولید ملی را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه سخن گفتن از رونق تولید باید با مبارزه با قاچاق کالا همراه باشد، ادامه داد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته که دست‌های پشت پرده‌ای هستند و کانتینری، بلکه کانتینرهایی و نه یک محموله، بلکه محوله‌های را از شهری به شهری جابجا می‌کنند، مسئله اساسی است.

وی با قدردانی از سپاه برای مبارزه با قاچاقچیان صید که دریا و آبزیان را تهدید می‌کنند، گفت: صیادان محلی اینکه چه زمانی، در چه نقطه‌ای و چه صید کنند را خوب میدانند و به هیچ عنوان اقدام آن‌ها دریا را تهدید نمی‌کند، بلکه صیادی این افراد روز به روز بر امنیت و اقتصاد دریا می‌تواند بیفزاید.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: افرادی که سپاه با آن‌ها برخورد کرده و خارجی‌هایی که از اساس ،آبزیان را تهدید می‌کنند، به عنوان کاری است که حتما باید انجام می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم بنده به خودم و مسئولان عرض می‌کنم استفاده از ظرفیت‌ها برای استعداد و توانایی‌هایی که امروز می‌تواند با در اختیار گذاشتن این ظرفیت‌ها شکوفایی خود را نشان بدهد ضروری است.

رئیس قوه قضائیه افزود: چرا بگوییم این امکانات را در اختیار این آقا، فرد خاص یا شاخص بگذاریم و در منطقه‌ای کار می‌کند تا دیگران همه کارگر او بشوند. از کجا معلوم اگر ظرفیت به طور عادلانه در اختیار گذارده شود همان دانشجویی یا روستایی که فکر نمی‌کنیم تبدیل به مبتکر و کارآفرین شود، نه فقط در منطقه روستا یا شهر خود، بلکه در کشور بتواند تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: افرادی هستند که در عرصه علم، دانش و فناوری با در اختیار گذاشتن زمینه مناسب گاهی از خانواده‌ای یتیم، جانباز، شهید و گوشه‌ای از روستا برای کشور و اسلام مایه افتخار شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر تقسیم عادلانه ظرفیت‌ها و عدالت استخدامی بیان کرد: جامعه باید احساس کند کسانی که دارای امکان و ظرفیت تحصیلی بوده‌اند امکانات استخدامی برای آن‌ها عادلانه و شفاف قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به اینکه پارتی بازی و رابطه ناسالم مضر است، گفت: اعتماد مردم با اینگونه موارد از بین می‌رود، البته ممکن است کسی راضی شود، امام علی (ع) در این باره فرمودند ممکن است رضایت چند تن بر آورده شود، اما اعتماد عمومی از بین می‌رود.

وی با اشاره به عدالت استخدامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم، عدالت را یکی از محورهای مورد تأکید دانستند، این فقط عدالت قضایی نیست بلکه عدالت در همه حوزه‌ها از جمله آموزش و به ویژه عدالت استخدامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: عدالت استخدامی یعنی فراخوان عمومی قرار دادن و بهترین‌ها را جذب کردن است که این درست و قابل دفاع است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به معضلاتی مثل بیکاری و دغدغه اشتغال اظهار کرد: از آنچه خداوند متعال به ما عطا کرده باید بهترین استفاده را داشته باشیم، فقر، بیکاری و تبعیض دست ساخته نوع ارتباطات ناسالم اعضای بشر است.

وی با تأکید بر اینکه فقر و تبعیض محصول روابط ناسالم است، ادامه داد: کاستی‌ها به خاطر استفاده نکردن صحیح از موهبت‌های الهی است که باید حل شود، البته گاهی فردی امکاناتی دارد، اما می‌خواهد زندگی فقیرانه داشته باشد به اختیار خودش است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: از امام علی (ع) سوال کردند جود بهتر است یا عدالت؟ ایشان فرمودند عدالت چرا که عدالت هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد و جامعه را می‌شود با عدالت حفظ کرد؛ اما جود امر فردی و شخصی است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: بندرعباس جزو بلادی است که به مردم و خانواده شهدای آن باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: همچنین امروز به غرور و عزتی که سلحشوران در خطه بندرعباس آفریدند و مرزبانانی که از خلیج همیشه فارس دفاع می‌کنند و به افتخاراتی که در میدان‌های بسیاری ایجاد کرده‌اند، باید مباهات کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به تخلفات زیست محیطی افزود: نکاتی که به صورت مصداقی در استان هرمزگان بیان شده باید یادداشت و مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: خدمت کردن به این مردمی که هر جا انقلاب نیاز داشته شیعه و سنی در این استان حاضر شده‌اند، باعث افتخار ما است و به قول عزیزی استان رنگین کمانی است که عرب، ترک،فارس، یزدی، کرمانی و بندری دارد و از همه جا هستند و خدمت کردن به این مردم برای همه ما افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: خدمت کردن برای این مردم جز افتخار برای همه ما است و این مواردی که عزیزان مطرح کردند را حتماً پیگیری خواهیم کرد؛ موضوع خوبی در مورد مسئله عفاف و حجاب و توسعه فرهنگی مطرح شد که همه این موارد قابل توجه است.

رئیس قوه قضائیه به موضوع حقوق عامه اشاره کرد و گفت: حفظ حقوق عامه وظیفه عموم و دولتمردان است و ما هم در قوه قضاییه وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق عامه صیانت کنیم و اجازه ندهیم کسی به آن دست اندازی کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در نطق اخیرشان فرمودند حقوق عامه مربوط به حقوق همه مردم در این کشور است، همه کسانی که در این کشور نفس می‌کشند حتی کسانی که در این کشور مسلمان نیستند، روستایی و شهری، بندری و غیربندری، همه این‌ها شامل حقوق عامه هستند.

وی با بیان این که حفظ محیط زیست وظیفه همگان است گفت: تجاوز به جنگل، محیط زیست، دریاخوای، کوه خواری و زمین خواری همه این‌ها از نظر ما محکوم است و باید با این مصادیق برخورد کنیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه درباره اسناد عادی و رسمی گفت: ما به دنبال آن هستیم اسناد کشور را اسناد رسمی کنیم که البته این موضوع یک ساز و کاری دارد که باید از طریق مجلس و شورای نگهبان دنبال شود از سویی همکاران ما نیز آن را دنبال می‌کنند که ان‌شاءالله پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه صحبت‌های خود بر ضرورت اهمیت دادن به خانواده معظم شهدا تاکید کرد و گفت: خانواده شهدا پرچم‌های برافراشته‌ای از حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ دین هستند

وی ادامه داد: دختر، همسر، پسر و مادر و پدر شهید و هر کسی که انتساب به شهید داشته باشد از نظر ما محترم است. نام شهید، نام برافراشته‌ای در هر کوی و برزن است و پرچمی است که نشان از رشادت، شجاعت، جهاد، ایثار و از خودگذشتگی دارد و افتخار ملی ما است.

رئیس قوه قضائیه گفت: مبادا نام، یاد، راه و منزلت شهید در نگاه ما کاسته شود، ما هر چه داریم برای شهدا است و افتخاری است که هر کوی و برزن به نام شهید و شهدا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این که مبادا نام شهدا در بین ما کمرنگ شود، گفت: اگر نام شهدا در بین ما کمرنگ شد بدانید که مورد غضب اللهی قرار خواهیم گرفت و رحمت اللهی از ما اخذ خواهد شد؛ چراکه معلوم است همه ما بر سر سفره شهدا و خون ارزشمند آن‌ها نشسته ایم، گاهی اخباری می‌شنویم که در جایی نسبت به نام شهید کم توجهی می‌شود که هرگز نباید این کار صورت گیرد.

وی در ادامه به اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در دنیا چنین نمادی بی سابقه است و این اجتماع عظیم وجود ندارد، در این اجتماع اصلاً مهم نیست که افراد اهل کجا هستند تنها مردم از راه دور و نزدیک می‌آیند و همه می‌گویند لبیک یا حسین.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان گفت: این یک حرکت عظیم مربوط به جهان اسلام و یک پشتوانه بزرگ برای انقلاب اسلامی است، جبهه‌ای که دم از خدا، عزت، افتخار و اقتدار می‌زند امروز نه در منطقه بلکه در دنیا به برکت نام ابا عبدالله (ع) سرافراز بوده و افتخارآفرین به عزت است.

گفتنی است، در این دیدار امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: بسیار خرسندیم که ریاست قوه قضائیه در این استان حضور دارند تا مشکلات را از نزدیک بررسی نمایند.

ترکمانی نماینده جامعه ایثارگران نیز در سخنانی اظهار کرد: سازمان بازرسی استان هرمزگان باید در راه اشتغال عادلانه کمک نماید تا معضل اشتغال به تدریج کاهش یابد.

وی افزود: مبارزه با قاچاقچیان امری ضروری به شمار می‌رود همچنین درخواست داریم تا هزینه‌های دادرسی در دادگاه‌ها نیز بازنگری شود.

عامری نماینده فرهیختگان علمی استان هرمزگان هم اظهار کرد: از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دلیل برخورد با دانه درشت‌ها تشکر می‌کنم، اما خواهش می‌کنم که کاغذ باطله‌های این پرونده‌ها را در اختیار نخبگان قرار دهید تا بتوانیم با بازیافت آن‌ها اختراعاتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: نخبگان برای این انقلاب سر می‌دهند این در حالی است که برخی‌ها تلاش میکنند تا نخبگان را فراری دهند جناب آقای رئیسی برخی‌ها هرمزگان را حیات خلوت می‌دانند که درخواست دارم تا این موضوع را پیگیری نمایید.

حسنی نماینده اصناف استان هرمزگان نیز گفت: بارقه امید در دل مردم با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در قوه قضائیه ایجاد شده است همچنین درخواست دارم تا کارگروهی برای ساماندهی مرزنشینان ایجاد شود تا ورودی پرونده‌ها به محاکم کاهش یابد.

سالاری نماینده تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد امید را به جامعه تزریق کرد استان هرمزگان با مشکلاتی مواجه است از تجاوز به حریم دریا بگویم یا دریاخواری و زمین‌خواری؟ دریا را خشک می‌کنند و بلوار ساحلی را ببینید که کلکسیون تخلفات است فاضلاب را روانه دریا می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha