شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

قائم مقام بنیاد بین‌المللی احیای خمس از برگزاری دوره های تخصصی خمس ویژه طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام محمدرضا نعیم‌آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس با نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب انجام شد، بیان کرد: بنیاد فرهنگ خمس به دنبال احیای خمس در کشورهای اسلامی است و در این راستا اقداماتی را نیز انجام داده است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی احیای خمس افزود: در گام اول، این بنیاد اقدام به برگزاری همایش‌هایی در برخی استان‌های کشور کرد که استقبال از این همایش‌ها فراتر از حد تصور بود و این نشان می‌دهد که مردم نسبت به مسأله خمس دغدغه دارند و خمس نیاز مهمی در جامعه است.

وی با اشاره به این‌که اولین دوره تخصصی آموزشی خمس با استقبال خوب طلاب از سوی بنیاد و به مدت ۴ ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره سرفصل‌هایی همچون شیوه محاسبه خمس، شبهات خمس، تاریخ خمس، موضوع‌شناسی خمس و فلسفه خمس مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام نعیم‌آبادی ادامه داد: دومین دوره تخصصی آموزشی خمس نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی برگزار خواهد شد و قصد داریم دوره‌هایی برای طلاب حوزه علمیه و روحانیان مساجد تهران نیز برگزار کنیم.
وی با بیان این‌که خمس مسأله تخصصی است و به صورت تخصصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد،‌ گفت: در بحث خمس کارهای پژوهشی زیادی انجام شده است که تدوین کتاب پاسخ به شبهات خمس یکی از این فعالیت‌ها است.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی احیاء خمس پاسخ به شبهات خمس، تبیین برکات خمس، آشناسازی مردم با طریقه و محل مصرف خمس، تدوین مجله تخصصی خمس‌پژوهی و فعالیت‌های تبلیغی خمس را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در زمینه احیاء خمس دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha