جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ هر زائر ایرانی به طور میانگین باید حداقل ۴۰ تا ۷۵ هزار دینار عراقی با خود داشته باشد تا بتواند در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کند و مشکلی برای پرداخت کرایه ها نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، بسیاری از زائرینی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند در تکاپوی تهیه دینار برای مدیریت مخارج خود هستند.

هم‌اکنون نیز با توجه به لغو روادید و کاهش نسبی بخشی از هزینه‌های سفر اربعین حسینی، سفر به کربلای معلی از حیث مالی ارزان‌تر شده است.

در این راستا برآن شدیم تا برآوردی از هزینه سفر به عراق برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی داشته باشیم. البته این کرایه ها بصورت تقریبی است و شاید بسته به وضعیت، کم و زیاد شوند.

مبلغ کرایه‌ها؛

* چذابه تا نجف

ماشین‌های سواری؛ مبلغ ۳۰ الی ۴۰ هزار دینار

ماشین‌های ون؛ مبلغ ۲۰ الی ۲۵ هزار دینار

اتوبوس؛ مبلغ ۸ الی ۱۰ هزار دینار

* البته کرایه مسیر چذابه تا العماره مقداری کمتر از مبالغ فوق است، اما پیشنهاد می‌کنیم که زائرین برای راحتی هرچه بیشتر، مستقیماً از چذابه به نجف روند.

* شلمچه تا نجف

ماشین‌های سواری؛ مبلغ ۳۰ الی ۴۰ هزار دینار

ماشین‌های ون؛ مبلغ ۲۰ الی ۲۵ هزار دینار

اتوبوس؛ مبلغ ۸ الی ۱۰ هزار دینار

*مهران تا نجف و کربلا

ماشین های ون؛

مهران تا نجف؛ ۱۷ الی ۱۸ هزار دینار

مهران به کربلا؛ ۱۴ الی ۱۵ هزار دینار

* نجف تا کربلا با ماشین‌های بین‌راهی

هر ۲۵ کیلومتر یک هزار دینار

* باید توجه داشت که در ایام پیک راهپیمایی اربعین حسینی، نمی‌توان با وسیله نقلیه به‌صورت مستقیم از نجف به کربلا رفت و معمولاً پس از گذشت ۵۰۰ عمود، مأمورین راهنمایی و رانندگی عراق، مانع تردد خودروهای بین‌شهری و موتورسیکلت‌های وانت‌بار می‌شوند.

 زائرین عزیز، حتماً پیش از عزیمت به عراق، واحد پولی ریال را به دینار عراق تبدیل کنند تا در طول مسیر، با مشکل مواجه نشوند؛ چراکه اکثر رانندگان عراقی، واحد پولی ایران را دریافت نکرده و ممکن است به قیمتی کمتر از ارزش فعلی ریال آن را محاسبه و دریافت کنند.

همچنین مبالغ فوق‌الذکر صرفاً بر مبنای یک نفر و سفر یک‌طرفه محاسبه شده و طبیعتاً برای برگشت نیز همین مبالغ باید پرداخت شود.

توصیه می‌شود زائرین عزیز کلیه وعده‌های غذایی خود را از موکب‌ها تهیه کنند در غیر این صورت به طور متوسط برای یک نفر روزانه مبلغ ۵  تا ۱۰ هزار دینار حداقل لازم است.

البته لازم به بیان است که در اکثر اوقات زوار را با تریلی یا کامیون به‌صورت رایگان تا نقاط مشخص شده همچون العماره می‌برند اما توصیه می‌شود که برای رفاه خود و خانواده از این روش استفاده نکنید؛ چراکه باید مسیری ۳ ساعته را ایستاده در وضعیت نامناسبی طی کنید.

در پایان قابل ذکر است هر زائر ایرانی به طور میانگین باید حداقل ۴۰ تا ۷۵ هزار دینار عراقی با خود داشته باشد تا بتواند در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کند البته با کمتر از این مقدار نیز می توان راهی عراق شد اما پیشنهاد می شود که برای موارد پیش بینی نشده نیز مبالغ پس اندازی با خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha