چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن

حوزه. معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: قرآن باید در سراسر زندگی ما ساری و جاری شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه محمود غفاری در آیین اختتامیه « سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور» که در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، با اشاره به سبقه قرآنی انقلاب اسلامی گفت: بنای نظام جمهوری اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی اس.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: تلاش ما در حوزه سیاست‌های فرهنگی بر این است که این توسعه را هر چه بیشتر داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌های قرآنی محدود به قرائت و ترتیل شد اما امروزه این‌گونه نیست و سعی شده است که در بخش های مختلف نیز توسعه خوبی انجام شود.

غفاری با اشاره به اهمیت حضور فعالیت جوانان در توسعه فرهنگ قرآن و عترت، افزود: در این جشنواره متسابقین در  ۳۳ رشته با یک دیگر رقابت می‌کردند و این گستردگی رشته‌های قرآنی را می‌رساند زیرا بر این باور هستیم که نباید خود را محدود به قرائت و ترتیل کنیم بلکه باید سراسر زندگی ما قرآنی باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری قرآن و عترت از برگزاری طرح «نهضت رضوی» ویژه دانشجویان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: امسال با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با آستان قدس رضوی  به صورت رایگان بیش از  ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو را برای اولین بار به عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha