سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فرهادی - معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری

حوزه/ فرهادی گفت: باید پایه های عقیدتی، اخلاقی و مذهبی مردم تقویت شود تا شاهد کاهش فسادهای موجود باشیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه آقای علی فرهادی، معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری در جلسه طلاب و فضلای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت که در مدرس امام خمینی(ره) مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: سلوک و رفتار علما و روحانیون ناشی از تعلیمات دینی است و مردم نیز از این اعمال و رفتار شما بزرگواران درس می گیرند.

وی ابراز داشت: وزارت دادگستری تنها وزارتخانه به عنوان رابط بین قوه قضائیه، دولت و مجلس است و یکی از وظایف معاونت پارلمانی و حقوقی این وزارت، ارائه لوایح به مجلس شورای اسلامی و پیگیری آن می باشد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری خاطرنشان ساخت: یکی از کارهایی که حوزه های علمیه می تواند انجام دهد، پاسخ به برخی از سؤالات فقهی و قضایی است؛ چراکه سوالات و پرسش های بسیاری وجود دارد که باید به آنان پاسخ داد.

فرهادی تصریح کرد: یکی از وظایف این وزارت، صندوق داری بیت المال است که در موارد خاص از این صندوق برای پرداخت برخی موارد استفاده می شود.

وی بیان داشت: از جمله مباحثی که حوزه علمیه می تواند در آن ورود کند، پاسخ به سوالات غیرمسلمانان داخل کشور در مباحث قضایی و فقهی است که سؤالاتی را داشته و مشکلاتی را به وجود آورده است.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری اظهار داشت: امروز به عنوان مثال اختلافاتی در موضوع دیه در کشور وجود دارد که حوزه علمیه باید در آن ورود نماید و پاسخگوی نیازها باشد.

فرهادی ابراز داشت: پویایی دین در مباحث روز جامعه از ضروریاتی است که با آینده نگری می توان جلوی برخی مشکلات موجود را گرفت؛ به عنوان مثال اگر امروز در موضوع تعیین مهریه های شرعی یا حقوقی قانونی زنان آینده نگری نشود با مشکلاتی همچون بالا رفتن سن ازدواج و عدم رغبت به آن، کاهش جمعیت با نشاط و گرایش به ازدواج های غیر شرعی مانند ازدواج سفید خواهیم بود، لذا باید با آینده نگری، جلوی این نوع از مشکلات را گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: امروز موضوعاتی همچون «تحکیم مبانی خانواده»، «ثبات زوجیت» و ... در دستور کار است و کارهایی در این زمینه آغاز شده که حوزه علمیه می تواند کمک کار ما در این موضوعات باشد.   

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری تصریح کرد: آینده نگری از ضروریات جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه این انقلاب قرار است به انقلاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل شود و با آینده نگری می توانیم از مشکلات موجود در این مسیر بکاهیم.

فرهادی در بخش دیگر از سخنان خود به فسادهای موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید پایه های عقیدتی، اخلاقی و مذهبی مردم تقویت شود تا شاهد کاهش فسادهای موجود باشیم.

وی اظهار داشت: دیندارکردن و دیندارنگه داشتن بازار در سلامت جامعه مؤثر است و باید در این زمینه کار کرد.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری در ادامه به برخی از دلائل مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات امروز کشور، عدم امانت داری برخی از مردم است؛ چراکه در چندسال اخیر شاهد بودیم که برخی از افراد با دریافت ارزهای دولتی، اقلام مایحتاج کشور را وارد نکرده و در عرصه های دیگر هزینه کردند و خیانت در امانت کردند.

فرهادی خاطرنشان ساخت: عدم رعایت حقوق مردم از دلائل مهم مشکلات امروز کشور است و به همین دلیل، شاهد اخلال در نظام ارزی هستیم؛ چون حقوق مردم برای آنان ارزش نداشته است.

وی تصریح کرد: فساد در کشور سیستماتیک نیست؛ اما سوءاستفاده کنندگانی در داخل وجود دارند که از این فرصت ها به نفع خود استفاده می کنند و با وضع قوانین محکم و درست می توانیم با این مباحث برخورد نماییم.

معاون پارلمانی و حقوقی وزیر دادگستری بیان داشت: امروز به عنوان مثال مالیات معوق کشور می تواند هزینه دو سال کشور را تأمین نماید؛ اما متأسفانه اصلا قابل وصول هم نیست و با وضع قوانین درست می توانیم جلوی متخلفان را بگیریم.

همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی، نماینده طلاب و فضلای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از مناسبت های ماه صفر، اربعین حسینی است که خوشبختانه استقبال بسیار مناسبی از این راهپیمایی عظیم صورت گرفته و بسیار پرشور برگزار می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: برگزاری ماهانه جلسه طلاب و فضلا، از جمله وظایف نمایندگان طلاب و فضلاست که دو نماینده طلاب و فضلای فریدن و فریدون شهر برنامه هایی در این راستا داشته و تلاش می کنیم وظایف نمایندگی خود را انجام داده و از مشکلات موجود طلاب و فضلا بکاهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اکبر رضوانی IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    حرف های آقای دکتر فرهادی کاملا علمی وبا تلاش حوره های علمیه والبته روحانیون با سواد ومومن قابل اجراست انشالله