جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سفره

حوزه/ مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)آران و بیدگل گفت: همزمان با ۳۱۵ نقطه از ایران و جهان، بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س)، در علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، گسترانده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سید جواد تکیه، در حاشیه برپایی بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س) در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ ترین سفره حضرت رقیه(س)، با حضور مادران، به همراه دختران ۳ تا ۷ ساله، به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج)، در حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع)، برپا شد.

وی با بیان اینکه مراسم پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء، در صحن مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، برگزار شد، خاطر نشان کرد: مراسم با قرائت قرآن توسط استاد محمدجواد نصیری آغاز شد و با مجری گری آقای نظیمی ادامه یافت. استاد مهدی ستوده ، سخنران این مراسم بود و حاج محمد جواد احمدی، از ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، در سوگ شهادت حضرت رقیه(س) مدیحه سرایی کردند.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)آران و بیدگل ، هدف از برگزاری این مراسم معنوی را بزرگداشت مقام حضرت رقیه(س)، زنده نگه داشتن ارزش‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و احیای آیین‌های عزاداری سنتی دانست و خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی، به تمام دختران ۳ تا ۷ سال هدیه متبرک حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) اهدا شد. همچنین شرکت کنندگان با لقمه متبرک سفره حضرت رقیه(س) پذیرایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: برپایی سفره نمادین حضرت رقیه(س)، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد و امسال نیز این آیین معنوی، در بیش از ۳۱۵ نقطه از ایران و جهان، از جمله نجف، کربلا، مشهد مقدس، قم، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، کاظمین، سوریه و بسیاری از شهرهای ایران و همچنین کشورهایی همچون پاکستان، عراق، کانادا، کویت، آمریکا، پاکستان، هند و افغانستان اجرا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha