شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدی - نماینده طلاب اردکان

حوزه/ حجت الاسلام عابدی گفت: تأسیس گروه جهادی شهید عبداللهی را از اقدامات فاخر طلاب و فضلای اردکان برشمرد و اذعان داشت: عمده تمرکز این گروه جهادی، بر فعالیت های تبلیغی و فرهنگی استوار بوده و اقدامات ارزشمندی را در این راستا رقم زده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه جلسه طلاب و فضلای اردکان، پنج شنبه شب در ساختمان ۳۱۳ جمکران با موضوع برگزاری انتخابات هیئت رئیسه صندوق قرض الحسنه و هیئت رئیسه جلسات ماهانه طلاب و فضلای اردکان برگزار شد.

حجت الاسلام عابدی، نماینده طلاب اردکان در ابتدای این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت همگرایی طلاب و فضلا با یکدیگر، گزارشی از فعالیت های هیأت رئیسه جلسات ماهانه طلاب و فضلای اردکان ارائه نمود و خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه جلسات ماهانه طلاب، همواره از طرح ها و ایده های طلاب و فضلای ارجمند در بهبود همگرایی ها استقبال می کند.

وی به جایگاه تأثیرگذار جلسات طلبگی در ایجاد و تقویت انجسام حوزوی اشاره نمود و یادآور شد: برگزاری جلسات طلاب به صورت خانوادگی و بهره مندی از دروس اخلاق اساتید، تأثیرات زیادی را در بهبود اوضاع خانوادگی طلاب و فضلا داشته و در ارتقاء سطوح همیاری، همدلی و همفکری طلاب و خانواده‌های ایشان، اثرات بسیاری ایجاد می‌کند.

وی در ادامه تأسیس گروه جهادی شهید عبداللهی را از اقدامات فاخر طلاب و فضلای اردکان برشمرد و اذعان داشت: عمده تمرکز این گروه جهادی، بر فعالیت های تبلیغی و فرهنگی استوار بوده و اقدامات ارزشمندی را در این راستا رقم زده است.

نماینده طلاب اردکان  به برپایی دوره‌های معرفتی و دانش افزایی و نیز برگزاری اردوهای علمی برای فرزندان طلاب اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ارتقاء فعالیت جهادی طلاب و فضلا، نیازمند ورود مخلصانه و تلاش روزانه است.

اوضاع فرهنگی و سیاسی شهرستان اردکان از دیگر مباحثی بود که حجت الاسلام والمسلمین عبادی، ضمن تأکید بر حفظ شأن و جایگاه امام جمعه محترم این شهرستان، اظهار داشت: نیاز است تا هیئت رئیسه جلسات طلاب اردکان، که متشکل از نخبگان حوزوی هستند، بیش از پیش نسبت به اوضاع فرهنگی شهرستان اردکان حساس بوده و طرح های عملیاتی پویایی را برای ارتقاء اوضاع فرهنگی منطقه ارائه نمایند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه جدید جلسات ماهانه طلاب و فضلای اردکان، با هدف همکاری، همدلی و همفکری هرچه بیشتر طلاب تأکید نمود.

حجت الاسلام صحرایی نیز در بخش دیگری از این نشست، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صندوق قرض الحسنه طلاب اردکان، به فعالیت چهارساله این صندوق اشاره نمود و یادآور شد: از ابتدای راه اندازی صندوق قرض الحسنه طلاب اردکان، ۳۷۶ میلیون تومان وام به ۲۰۲ نفر از طلاب اعطا شده است.

وی ضمن اشاره به اساسنامه صندوق قرض الحسنه، بر اهمیت توجه به قوانین تأکید نمود و یادآور شد: تنها در دوره جدید و بعد از عقد تفاهم نامه همکاری با مرکز خدمات حوزه های علمیه، بالغ بر ۲۰۶ میلیون تومان وام به ۳۶ نفر از طلاب اعطا شده است.

وی به کمک، مساعد و مشارکت طلاب و فضلا در ارتقاء خدمات رسانی صندوق قرض الحسنه طلاب اشاره نمود و ابراز داشت: این صندوق قرض الحسنه به تمام فضلای ارجمند اردکان تعلق دارد و حمایت طلاب از آن، بزرگترین سرمایه برای صندوق قرض الحسنه به شمار می رود.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: با توجه به عضویت بنده در کمیسیون بسیج و آمادگی دفاعی مجمع نمایندکان طلاب و فضلای حوزه، امیدواریم بتوانیم از نظرات و دیدگاه های طلاب ارجمند حداکثر استفاده را در این راستا داشته باشیم.

گفتنی است؛ در بخش پایانی این جلسه، سه نفر از طلاب برای عضویت در هیئت رئیسه صندوق قرض الحسنه و پنج نفر نیز به عنوان اعضای هیأت رئیسه جلسات ماهانه طلاب و فضلای اردکان انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha