جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: عمل قبل از گفتار عامل تاثیرگذاری گفتار در مخاطب است و علما باید قبل از سخنرانی به آنچه که می‌گویند عمل کنند تا در مردم اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه پنج‌شنبه در جمع طلاب و روحانیون شهرستان سلماس، با بیان اینکه خدای متعال با قرار دادن طلاب در مسیر دین لطف بزرگی به آن‌ها کرده است، اظهار داشت: انتخاب طلبگی و تبلیغ دین بزرگترین اقتخار است و اینکه فکر و ذکر و مطالعه انسان در جهت تبلیغ دین باشد این بالاترین توفیق و نعمت است و شکر و قدردانی از این نعمت لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این مطلب که از موقعیت‌های به دست آمده در دوران زندگی برای تبلیغ دین استفاده کنیم، افزود: در روایتی از امام صادق (ع) بیان شده است که در روز قیامت عده‌ای را می‌آورند که حسنات وی مثل ابرهای روی هم آمده و کوه‌های برافراشته است و وقتی شخص از تعداد این حسنات سوال می‌کند جواب داده می‌شود که این جزای علمی است که به مردم یاد داده‌ای و مردم بدان عمل کرده‌اند و این مسئله ریشه قرآنی دارد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: یاد دادن دین به مردم، قرار دادن آن‌ها در مسیر دین و باز داشتن از گناه توفیقی است که خدای متعال به طلاب داده است، و در روایات بیان شده است که تحقیق یک ساعت در علم توسط یک عالم بالاتر از عبادت یک عابد است و این فرق بزرگ عالم با غیر عالم است.

وی تصریح کرد: زمانی گفتار ما در مردم تاثیرگذار خواهد بود که خود بدان عامل باشیم و در روضه‌ها قبل از روضه باید خود گوینده متاثر باشد و باید قبل از حضور در منبر خود را برای این کار آماده کند و عمل قبل از گفتار عامل تاثیرگذاری در مخاطبین و شنوده‌گان است و علمایی که به گفته خود عمل نکنند روز قیامت در آتش دوزخ خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به دعاهای امام سجاد (ع) بیان داشت: در دعاهای امام سجاد (ع) چنین بیان می‌شود که خدایا از غلبه حسد به تو پناه می‌برم و در روایات بیان شده است که بیشترین حسد در بین علما است که زمینه‌ساز نفوذ شیطان می‌شود.

وی به لزوم حضور طلاب و روحانیون در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: حضور علما باید در نماز جمعه جدی باشد که این مساله موجب حضور گسترده مردم می‌گردد و اتحاد علما را نشان می‌دهد و حضور علما دو ثواب دارد یکی تبلیغ دین و دیگری حضور ثواب در نماز جمعه است و حضور روحانیون در نماز جمعه دین اسلام را تثبیت می‌کند و این برای ما یک وظیفه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha