جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی فرد-امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، راهپیمایی اربعین حسینی را باشکوه‌ترین مانور عالم تشیع دانست و گفت: برای رفع مشکلات به تلاش و برنامه‌ریزی دقیق‌ نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در دیدار با سردار سرتیپ اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی، با تبریک هفته نیروی انتظامی و خداقوت به مأموران ناجا، به حماسه اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین مانور عالم تشیع رقم خورده و یکی دیگر از رویدادهای بزرگ جهان در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: گاهی گفته می‌شود که شاید تبلیغات نظام مقدس اسلامی سبب شده تا بزرگ‌ترین مانور عالم تشیع اتفاق بیافتد که قطعاً اقدامات فرهنگی نیز اثرگذار بوده اما حادثه عاشورا اتفاق نیفتاد مگر اینکه بستر و زمینه ظهور جهانی امام عصر(عج) را فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، تأکید کرد: اربعین امام حسین(ع) بستر ظهور جهانی امام عصر(عج) را تسریع می‌کند و خداوند متعال قلوب مسلمین عالم به‌ویژه مردم مسلمان ایران و عراق را به هم پیوند زده است.

وی پیوندهای قلوب مردم ایران و عراق را از رویش‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این مسئله از مصادیق «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» است. دشمن هرگز تصور نمی‌کرد، کشوری که ۸ سال آن را علیه ایران وارد جنگ کردند این‌گونه دوستی و همدلی زیر پرچم و در سایه سیدالشهدا(ع) داشته باشند.

دغدغه تردد و خدمات‌رسانی به زائران حسینی 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به نقش ویژه و گسترده نیروی انتظامی ادامه داد: تأمین امنیت کشور و بخشی از خارج از کشور بر عهده نیروی انتظامی به معنای عام است.

وی عنوان کرد: دغدغه عمیق ما در این ایام سهولت تردد زائران و خدمات‌دهی به آن‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد گفت: در حال حاضر تردد مناسب شده که در سایه زحمات نیروی انتظامی است لکن با نقطه مطلوب و ایده‌آل در تردد و عبور و مرور زائران هنوز فاصله داریم و مشکلاتی هست که باید برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلات ترددی و ترافیکی اربعین و مطالبه‌ی ایده پردازی در این زمینه عنوان کرد: درحالی‌که بین کشورهای اروپایی به آسانی تردد اتفاق می‌افتد چرا بین دو کشور شیعه ایران و عراق نباید چنین اتفاقی می‌افتاد که الحمدالله با حذف روادید شاهد وقوع آن هستیم لکن مسائل میدانی مرزها و شهرهای مسیر زیارت باید هر چه‌بهتر و سریع‌تر حل شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه امنیت نیز برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق‌تر و تلاش‌ها بیشتر شود.

سرقت‌ها، فساد و نظم عمومی دغدغه‌های جدی مردم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مسئله سرقت مسئله فساد در سطح شهرها و نظم عمومی مسائلی هستند که دغدغه جدی مردم در طول شبانه‌روزشان شده است، گفت: موارد متعددی به ما مراجعه می‌شود که از وضع محله یا منطقه و شهر خود راضی نیستند و درخواست نصب کیوسک و حضور فعال‌تر نیروی انتظامی در محل را دارند.

وی، با اشاره به نقش مؤلفه‌های گوناگون و نهادهای متعدد در راستای رسیدن به امنیت مطلوب ، ادامه داد: البته همه مطالبه از دستگاه انتظامی نیست برخوردهای دستگاه قضا نیز باید بازدارنده شود و تنها با همکاری همه‌ی بخش‌ها می‌توان به نقطه مطلوب در زمینه امنیت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با ارائه پیشنهادی برای ارتقای امنیت و احساس آن در سطح جامعه، تأکید کرد: نیروی انتظامی در کنار بسیج به برقراری امنیت اقدام کند.

برخورد ناجا با قاچاق کانتینری کمک به رونق تولید داخل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد در ادامه به تبیین نقش نیروی انتظامی در زمینه اقتصاد مقاومتی از طریق کنترل مرزها در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی تأکید کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب و اطلاعات میدانی، نسبت قاچاقی که با کانتینر از مبادی رسمی صورت می‌گیرد به خرده قاچاق‌های کولبرانه بسیار عدد بزرگی است که برای کنترل آن عمده توان باید صرف شود و تا اسم قاچاق می‌آید نباید سراغ دست‌فروش‌های خیابان‌های شهرهای مرزی رفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha