جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حیدر مصلحی

حوزه/ رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه دنیا از انقلاب اسلامی درس مقاومت گرفته است،گفت: جمعیت میلیونی اربعین حسینی بزرگترین تهدید برای آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، در همایش بصیرت عاشورایی و تجمع بزرگ رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم، به میزبانی حسینیه اعظم(ع) مهدی‌شهر، ضمن تسلیت ایام شهادت سه ساله دشت کربلاء و نازدانه حضرت سیدالشهداء(ع)، حضرت رقیه(س) اظهار داشت: شناخت بنده از مهدی‌شهر مربوط به دوران دفاع مقدس است و زبان مهدی‌شهری یکی از راه های حفظ اسرار جنگ در دفاع مقدس بود که همشهری های شما مردم مهدی‌شهر در زمان جنگ تحمیلی در ارتباطات بیسم داشتند و این نقش ارزشمندی در دفاع مقدس بود.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به نقش مردم مهدی‌شهر در دفاع مقدس تصریح کرد: تعداد شهدای این شهر نسبت به جمعیت و خدمت رسانی مردم مهدی‌شهر به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نشان از همراهی نیک این مردم با انقلاب اسلامی دارد و اینکه زمانی مرحوم آقای مشکینی(ره) در یک سخنرانی عمومی گفته بودند که «مهدی‌شهر کجاست که به هر جای جبهه می نگرم کمک های آنان وجود دارد» اینها تاریخ ارزشمندی برای مهدی‌شهر است.

رزمندگان نگذارند خاطرات دفاع مقدس به خاک سپرده شود

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس خطاب به پیشکسوتان افزود: نگذارید اقدام و نقش و تاثیرگذاری شما در دفاع مقدس، پس از فوت شما به خاک سپرده شود و مقام معظم رهبری فرمودند که «دوران دفاع مقدس ما یک دوره طلایی و یک گنجینه بزرگ است» و امروز این گنجینه برای دنیا الگو شده است و قداست حرکت مردم در دفاع مقدس، درسی برای دنیای بشری شده است و مقاومت یک جایگاه ویژه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دنیا از انقلاب اسلامی درس مقاومت گرفته است، خاطرنشان کرد: نگذارید این افتخارات و گنجینه از بین برود و در دفاع مقدس جنگ با صدام نبود ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و در این ۴۰ سال انقلاب در مقابل همه دنیای استکبار ایستاده ایم اما امروز عرصه متفاوت شده است و دشمن در عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ورود کرده اما در دوران دفاع مقدس عرصه نظامی بود.

هزینه ۵۰ میلیارد دلاری عربستان در جنگ سوریه

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان اینکه آماری که وجود دارد بالای ۵۰ میلیارد دلار فقط عربستان در جریان جنگ به سوریه هزینه کرد، گفت: در آن زمان که تازه مسئله سوریه به وجود آمده بود، خیلی ها گفتند که برویم با عربستان صحبت کنیم و در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد که من بروم و صحبت کنم، وقتی رفتم با ولیعهد وقت عربستان صحبت کنم، آداب دیپلماسی می گوید که چون اون ولیعهد بود باید اول صحبت کند و او در جمع رسانه ها به عنوان اولین نفر صحبت کننده با یک فخرفروشی گفت «ما در دفاع مقدس با هزینه ۴۰ میلیارد دلار و با تمام توان به صدام علیه شما کمک کردیم»؛ پس از سخن او با عنایت خداوندمتعال ۳ سوال به ذهن من رسید و هر سه را پرسیدم و اولین سوال این بود که «امروز صدام کجاست و ایران کجاست» و سوال دوم این بود که «صدام با پول چه کسی ساقط شد؟ مگر غیر از این است که صدام با پول خود شما به آمریکایی ها چون بلای جان شما شده بود ساقط شد؟ » و سوال سوم من از ولیعهد وقت عربستان این بود که «عراق امروز با کجاست؟ با شما یا ما؟ » و آن ها پاسخی نداشتند که بدهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه، نقش مقاومت در ابعاد مختلف در سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را به خوبی تبیین کردند، افزود: خواهش من از شما این است صحبت های اخیر رهبری در دیدار فرماندهان سپاه را دقیق مطالعه کنید و نکات کلیدی و تعیین تکلیف و سخن های بسیار حساب شده در آن است؛ آقا فرمودند «سپاه در مسائل اجتماعی نظیر سیل و جنگ نظامی و فرهنگی پای کار است»؛ در واقع دقیقا شبیخون فرهنگی را سپاه بهم زد و در مسائل اخیر نظیر سیل و زلزله سپاه پای کار آمده بود.

مردم با وجود سختی‌های معیشتی پای در میدان انقلاب هستند

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه در همین شرایط اقتصادی و سختی‌های معیشتی، مردم با تمام توان و سرمایه برای سیل و زلزله به میدان آمدند، گفت: رئیس جمهور آمریکا می گوید«۷ ترلیون دلار هزینه کردیم اما چیزی گیرمان نیامد»، اما انقلاب اسلامی همین طور فتح می کند و جلو می رود، نظیر عراق و لبنان و ...؛ کشورهای اسلامی امروز متن بدنه اش با انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مرحوم آقای خزعلی برای خود من نقل می کرد که «همان اولی که امام(ره) از فرانسه به قم آمدند من رفتم خدمت امام(ره) و گزارشی راجع به مدرسه فیضه و ساخت و تعمیرات به امام دادم؛ امام فرمود من برای مسجد و مدرسه سازی انقلاب نکردم، من برای تشکیل انقلاب سه هدف دارم ۱. ایجاد حکومت اسلامی در ایران ۲. بیداری دنیای اسلام ۳. زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) ».

سخن رهبری در خصوص اینکه «آمریکا رو به افول است» عقبه دارد

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی سال گذشته گفتند «آمریکا رو به افول است» این سخن عقبه دارد، خود متفکران و پژوهشگران آمریکایی می گویند آمریکا در حال افول و فروپاشی است؛ این‌ها حرف‌های خودشان است حرف ما نیست و شما به صحبت‌های ترامپ در همین یک سال گذشته دقت کنید که می گوید، اقتصاد ما و بدهی های ما در حال تضعیف ماست و امروز دلار دیگر در منطقه جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه این انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است، گفت: شما در دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادید، برای این انقلاب هزینه‌ها شده است، عزت امروز ما در دنیا هزینه دار بوده است و عامل عزت همین شهدا هستند و اقتداری امروز پیدا کردیم که با میلیاردها هزینه از سوی آمریکا برای طراحی داعش اما ما پیروز این میدان می شویم و برای این پیروزی ها هزینه‌هایی نظیر شهید حججی داده ایم.

امروز در اوج قدرت هستیم

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن به راحتی نمیگذارد که ما پیروز میدان باشیم، تصریح کرد: ما امروز در اوج قدرت و اقتدار هستیم؛ پیشرفت و افتخارات علمی در کشور بخشی از این مولفه های اقتدار انقلاب اسلامی است. تحریم‌های امروز با تحریم های دوران دفاع مقدس اصلا قابل قیاس نیست، در دوران دفاع مقدس سیم خاردار به ما نمی‌دادند اما امروز توان موشکی ما به دست همین جوانان مملکت اتفاق می افتد که اینها افتخارات نظام است.

وی با بیان اینکه یکی از لطمه های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریتی در کشور است و دشمن هم همین را می‌خواهد، گفت: دشمن در طراحی اش به این نتیجه رسیده است که هر کاری کرد فایده ای نداشت اما برای لطمه زدن از طریق نفوذ اقدام می کند؛ معاویه که جزو بنی امیه است وقتی فتح مکه شد به خاطر ترس از جانش اسلام آورد و خودش را در مدینه به پیامبراکرم(ص) چسباند و بسیاری از آیات قرآن را همین معاویه نوشته است اما در ۲۰ سال بعد می شود حاکم شام، ۲۰ سال حاکم شامات بود، بعد از ۲۰ سال می شود حاکم دنیای اسلام و چندین کشور زیر نظرش بود و در آخر مشاهده می شود که معاویه نفوذی یهود و صهیونیست بود و دنیای اسلام از نفوذ لطمه خورده بود؛ سوال من این است که وقتی ۱۴۰۰ سال پیش یهود و صهیونیست این طوری طراحی نفوذ می کنند امروز نمی کنند؟.

سردرگمی استکبار از جمعیت ۲۵ میلیونی اربعین حسینی

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان اینکه دومین هدف امام خمینی(ره) از تشکیل انقلاب اسلامی که همان بیداری دنیا اسلام بوده است در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد: امروز عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین و... را وقتی می بینیم متوجه خواهیم شد که بیداری دنیای اسلام بدون تعارف در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه سومین هدف امام خمینی(ره) از تشکیل انقلاب اسلامی که زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بوده است در حال رخ دادن است، تصریح کرد: یکی از نشانه های آن راهپیمایی اربعین است و جمعیت ۲۵ میلیونی که سمت حرم امام حسین(ع) می رود استکبار را سردرگم کرده است.

جمعیت میلیونی اربعین حسینی بزرگترین تهدید برای آمریکا است

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به هراس استکبار از اجتماع عظیم و باشکوه اربعین حسینی در کربلای معلا گفت: سال گذشته دستگاه CIA آمریکا ۵۰ دانشجو راه انداخت و در راهپیمایی ۲۵ میلیونی اربعین به این دانشجویان تعداد ۳ صفحه داد که به زائرین بدهند و پر کنند و بیاورند؛ سوالات عجیب و غریب اما با مطالعه نظیر «کجا میروی و برای چی میروی و ...» این سوالات شده و جمع بندی کرده اند که این جمعیت میلیونی بزرگترین تهدید برای آمریکا است.

وی با بیان اینکه در خصوص حرکت اربعین، رسانه استکباری تمام تلاشش را کرده که این حرکت باشکوه رسانه ای نشود و تلاش می کنند انعکاس خبری نداشته باشد، گفت: این ها از اربعین حسینی هراس دارند و رهبر معظم انقلاب اسلامی حساب شده راهنمایی و هدایت می کند و برنامه ریزی شده جلو می برد و به حول و قوه الهی این سه هدف امام(ره) جامه عمل پوشیده خواهد شد.

برخی به دنبال کسب عزت در دربارها هستند

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی گفت: خداوند متعال در روایتی خطاب به موسی کلیم الله(ع) می فرماید من ۶ چیز را در ۶ چیز قرار داده ام اما مردم در جای دیگری دنبال آن می گردند و یکی از آن ۶ موارد این است که «عزت را در شب زنده داری و اتصال به خداوند متعال قرار داده ام اما یک عده در دربارها دنبال آن می گردند» مقام معظم رهبری یکی از مطالبی که در دیدار اخیر فرماندهان سپاه سنگین به آن تکیه کردند این بود که «هرچه داریم از خداست و همه مال اوست» و مناجات های شبانه ولایت است که برای ما عزت می آورد اما یک عده در اروپا و آمریکا دنبال عزت هستند. این‌ ایستادگی ها هزینه دارد اما به حول و قوه الهی برکات دارد.

خودرو قاچاق که در جیب جا نمی شود چگونه به داخل کشور آمده است؟

وی با اشاره به اینکه دشمن همه هم و غم اش را گذاشته است نارضایتی مردم شکل بگیرد اما رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بر مدیریت اقتصادی کشور را داشتند، گفت: در خبرها آمده است بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خودرو قاچاق به کشور آمده است، اما در بولتن ها آمده بود ۱۰ هزار آمده است، خودرو قاچاق که در جیب جا نمی شود چگونه به داخل کشور آمده است؟ چرا این پول ها مواد اولیه نمی شود که جلوی تعطیلی کارخانه را بگیرد؟ این‌ها همراهی با دشمن نیست!؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج فقه خود زمان رفتن آقایان به آمریکا گفتند که «کسی حق ندارد مذاکره کند»؛ ترامپ در حال دیوانه شدن است و مسئولان آمریکایی همه تلاششان را کردند که با این ها عکس بگیرند اما نتوانستند و این مدیریت حکیمانه ولایت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha