شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیین سنتی مذهبی 300ساله طبخ و توزیع غذای نذری در روستای اراضی مبارکه اصفهان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از استقرار موکب اربعین حسینی اوقاف لرستان در شهر سامرا و توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذا بین زائران خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد از استقرار موکب اوقاف لرستان در سامرا خبر داد و با اشاره به اینکه این موکب از امروز ۱۲ مهر تا اول آبان ماه آماده ارائه خدمت رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: در این موکب بیش از ۴۵ نفر متشکل از مبلغان و خادمان حضرت امام حسین(ع) حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در موکب اوقاف لرستان روزانه ۱۰ هزار غذا و همچنین میان وعده بین زائران توزیع می شود، افزود: امسال شرایط لازم برای اسکان زائران اربعین حسینی در شهر سامرا فراهم شده است و موکب اوقاف لرستان شریط اسکان برای قریب به ۵۰۰ نفر را فراهم نموده است.  

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در موکب اوقاف لرستان در شهر سامرا ۵ مبلغ بومی و غیر بومی مستقر هستند، خاطر نشان کرد: مبلغان در این موکب علاوه بر خدمت رسانی به تبلیغ آموزه های دینی و سیره اهل بیت (ع) و همچنین مشاوره های دینی و فرهنگی به زائران خواهند پرداخت.

حجت الاسلام عباس زاده از برپایی خیمه های معرفت در این موکب به همت مبلغان خبر داد و گفت: خیمه های معرفت برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دینی به کودکان و نوجوانان به همت مبلغان دایر شده است و تلاش می شود با برگزاری برنامه های دینی فرهنگی در اشاعه سیره اهل بیت(ع) به کودکان و نوجوانان گام برداشته شود.  

وی در پایان یادآور شد: برنامه های مداحی، عزاداری و سخنرانی توسط مداحان و سخنرانان شهیر نیز برای زائران اربعین حسینی در موکب ها برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha