جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیم محمدی

حوزه/ محمدی گفت: متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به مقاصد انتخاباتی آموزش و پرورش را وسیله قرار می‌دهند و ما اجازه نمی‌دهیم از فضای تعلیم و تربیت برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، ابراهیم محمدی، امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به این‌که تمام اهداف آموزش و پرورش تربیت نیروهای در تراز انقلاب نظیر شهید باکری و حججی‌ها است، اظهار داشت: عده‌ای با مطرح کردن سند ۲۰۳۰ می‌خواهند به اهداف سیاسی خود برسند و امروز همه اهداف آموزش و پرورش استان اجرای سند تحول بنیادین بر مبنای بیانات رهبر انقلاب است.

وی، تعمیق باورهای دینی، پرداختن به آموزش و پروش بر مبنای آموزه‌های دینی، نشاط اجتماعی با رویکرد دینی و تربیتی، تحقق باورهای درونی را از جمله اهداف سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: امروز در آذربایجان‌غربی بیش از ۵ هزار مدرسه با ۲۵ هزار کلاس فعالیت می‌کند که سه هزار آموزشگاه و مدرسه در روستاها مستقر است و از بین آنها ۱۹ مدرسه با یک دانش‌آموز فعالیت می‌کنند و همه این‌ها در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چهار بخش حاکمیت، نهادهای دولتی، رسانه‌ها و خانواده در کنار هم برای نتیجه‌بخش بودن تعلیم و تربیت فعالیت خواهند کرد و همه باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری برای تعالی آموزش و پرورش کمک کنند.

وی افزود: امروز رسالت همه مردم و مسئولین کمک به آموزش و پرورش به عنوان یک نظام حاکمیتی است.

محمدی با تاکید بر این‌که امروز دانش‌آموزان نیازمند الگوهای دینی هستند و آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای معرفی الگوهای دینی و ملی به کار خواهد بست بیان داشت: دشمن بعد از شکست در جنگ تحمیلی و مقاومت چهل ساله مردم ایران روی به معرفی الگوهای کاذب به جوانان آورده است و در این راه از شبکه‌های مجازی هم کمک می‌گیرد و خانواده‌ها باید نسبت به این مساله هوشیار باشند.

وی افزود: علی رغم مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان که نیازمند نگاه ویژه مسئولین است، آموزش و پرورش در همه شاخصه‌ها رو به پیشرفت است و در بین استان‌ها جز شش استان برتر در کیفیت أموزشی است و در همه یادواره‌ها، همایش‌ها و المپیادها نفرات برتر را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه‌ در اقامه نماز آموزش و پرورش استان جز نهادهای برتر استانی است تصریح کرد: نظام توسعه کشور از مسیر تعلیم و تربیت است و برای یاری رساندن به آموزش و پرورش همه باید تلاش کنند و امروز  آسیب‌های اجتماعی، دین و زندگی دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و فعالیت گسترده شبکه‌های مجازی الگوهای مجازی را بجای الگوهای دینی و ملی به جوانان معرفی می‌کنند.

وی در پایان با تذکر به برخی سیاسیون بر عدم دستاویز قرار دادن تعلیم تربیت برای رسیدن به مقاصد دنیوی بیام داشت: ضمن احترام به نامزدهای انتخاباتی، متاسفانه عده‌ای برای رسیدن به مقاصد انتخاباتی آموزش و پرورش را وسیله قرار می‌دهند و ما اجازه نمی‌دهیم از فضای تعلیم و تربیت برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود استفاده کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha