جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با انتقاد از فضاسازی عده‌ای برای گرفتن رای از مردم با طرح مباحث قومیتی، گفت: عده‌ای برای اخذ رای به مسایل قومیتی چنگ می‌زنند و مردم باید به این افراد تفرقه افکن تو دهنی بزنند و کسی که برای مطرح کردن خود بخواهد اختلافات را مطرح کند، چنین فردی خوار و ذلیل است.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار داشت: زیارت اربعین از علامات مؤمن شمرده شده است و آن‌هایی که زیارت امام حسین را درک نکرده‌اند، روز قیامت وقتی جزا و پاداش زوار سیدالشهدا (ع) را می‌بیند آرزو می‌کنند که کاش او هم این زیارت را درک می‌کرد؛ امروز زیارت اربعین بالاتر از زیارت امام حسین (ع) از دیگر ایام است چرا که مقدمه‌ای برای تحقق تمدن اسلامی است.

وی افزود: امروز دشمنان اسلام و مسلمین به دنبال کم‌رنگ کردن زیارت اربعین هستند و با فتنه‌ها می‌خواهند این عمل عظیم سیاسی و عبادی را تحت الشعاع قرار دهند، لذا بر همه مسلمین واجب است برای پررنگ کردن این عزاداری تلاش کنند و آن هایی که تمکن مالی دارند به این مسئله کمک کنند.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم با اشاره به هفته ناجا و تبریک به نیروهای انتظامی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک اسلام‌شناس کار پلیس را عبادت بیان می‌کند و گستردگی کار پلیس در کشور زیاد است.

وی به روز سالمندان هم اشاره کرد و ادامه داد: در دین اسلام خدمت به ریش سفیدان و سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است و هر چه قدر سن پدر و مادر بالاتر برود، احترام بیشتری می‌طلبد؛ در دین اسلام ساخت خانه سالمندان سفارش نشده و این وظیفه فرزندان است که ضمن احترام  به پدر مادر خود به آن‌ها خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: سپردن پدر و مادر به خانه سالمندان کار اشتباهی است و این مکان‌ها صرفا برای نگهداری افرادی است که به هیچ وجه امکان نگهداری آنان در منزل وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب رضایت خود از سپاه اعلام کرده و فرمودند که به این اندازه نباید قناعت کرد و سپاه صد برابر می‌تواند پیشرفت کند و انس با قرآن، معنویت و جوانگرایی را به فرماندهان سپاه سفارش کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: گردشگری مورد سفارش قرآن کریم است و استان ما به دلیل هم مرز بودن با برخی کشورها این ظرفیت را دارد و مسئولین استانی باید به این مسئله اهمیت داده و تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه‌گذارن قرار دهند تا زمینه اشتغال فراهم آید و در مسئله گردشگری مسئولین با تدبیر باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به حواشی اخیر در مورد میدان امام(ره) ارومیه، گفت: سال‌ها است که مغازه‌های مردم را برای ساخت میدان امام(ره) خریداری کرده‌اند و اخیراً یک سرمایه‌گذاری برای این طرح اعلام آمادگی کرده بود، کاری با آمدن یا نیامدن این فرد ندارم، اما عده‌ای با حاشیه‌سازی در فضای مجازی که برای مسئولین تصمیم‌ می‌گیرند از این کار ممانعت کردند و مسئولین و عقلای شهر باید تصمیم گیری کرده و آن را اتمام کنند. باعث تاسف است که بعد از چهل سال از انقلاب در شهر ما چند نفر عاقل وجود ندارد در مسائل شهر تصمیم بگیرند و عده‌ای برای رای گرفتن در انتخابات شهر را عقب نگه می‌دارند و باید برای مسائل شهر قوه عاقله شهر تصمیم گیری کنند.

خطیب نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: عده‌ای برای اخذ رای به مسایل قومیتی چنگ می‌زنند و مردم باید به این افراد تفرقه افکن تو دهنی بزنند و کسی که برای مطرح کردن خود بخواهد اختلافات را مطرح کند، چنین فردی خوار و ذلیل است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha