پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: ترامپ جنون مذاکره با ایران گرفته و مدام کشورها را واسطه قرار می‌دهد تا با ایران مذاکره کند و جواب رد می‌شنود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تمام پرسنل کارکنان و فرماندهان این نیروی خدوم، اظهار داشت: در قداست این نیرو همین بس که نمی‌توان تصور کشور بدون نیروی انتظامی را داشت و این عزیزان متولی اصلی‌ترین نعمت بشریت یعنی امنیت هستند.

وی عنوان کرد: این مجموعه از اصلی‌ترین ذوی الحقوق جامعه ما هستند. فرهنگ تشکر و قدردانی از این مجموعه  باید خودش را نشان بدهد. اگر این مجموعه نباشد نزاع، درگیری، سرقت، دزدی، خیانت‌های مالی و ناموسی، تعدی به حقوق عامه و خاصه، شیوع مواد مخدر، مخدرات شیمیایی و... جامعه را ویران می‌کند و کافی است یکی از کاروان‌های شوم مواد مخدر در استان فعال شود که در آن صورت خدا می‌داند که  چه بلایی بر سر خانواده‌ها می‌آید.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل، اضافه کرد: از اختصاص بودجه۲۵۰ میلیارد تومانی به استان توسط دولت قدردانی می کنیم که ۱۰۰ میلیارد از این پول برای تکمیل و بهسازی راه‌ها از شمال تا جنوب استان مصرف خواهد شد بقیه نیز به موارد اضطراری استان اختصاص داده خواهد شد.

وی در ادامه به سفر  رئیس جمهور به آمریکا و مقر سازمان ملل و سخنرانی وی اشاره کرد و گفت: جنون مذاکره ترامپ را گرفته و از این جهت خدمت فوق العاده به ایران کرده است.

نماینده ولی فقیه در ادربیل بیان کرد: در طول تاریخ آمریکا دیده نشده که رئیس جمهور آن‌ها در نشست سران دنیا در سازمان ملل برای ملاقات با رئیس یک کشور، جامعه جهانی را واسطه قرار دهد و از همه عجیب تر به اتاق رئیس جمهور ایران تلفن بزند و اما جواب نشنود؛ جمهوری اسلامی ایران یک سال به طور یک جانبه به توافق برجام عمل کرده  و ثابت کرده است که اهل معامله و مذاکره هست، اما ترامپ این فرصت را هم از دست داد.

وی ادامه داد: روزنامه‌های آمریکایی می‌نویسند، ایران از هر جهت ترامپ را ناتوان، درمانده و شکست خورده کرده است و آمریکا نمی‌تواند به ایران حمله کند، چون به خوبی می‌داند عکس العمل ایران بسیار سهمگین خواهد بود، از طرفی اگر هیچ کاری هم نکند، هم ایران و هم دشمنان آمریکا جری‌تر می‌شوند و یک الگوی ایده‌آل جهانی برای ملت‌های مظلوم درست می‌شود و این مخمصه وحشتناک را ترامپ برای آمریکا به وجود آورده و خودش مستقیما مسؤول این بن بست است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: بولتون در زمانی که مشاور امنیت ملی آمریکا بود گفت به ایران بهانه بدهیم، پهپاد وارد فضای ایران شود، ایران بزند تا جنگ را شروع کنیم. آن‌ها پهپاد را فرستادند ایران هم زد به سنتکام گفتند جنگ را شروع کن گفت برای یک ماه مقاومت در برابر ایران ۱۵ روز وقت لازم دارد تا تجهیزات خود را به روز کنم و آن زمان فهمیدند که جنگ در برابر ایران امکان ندارد.

خطیب نماز جمعه اردبیل افزود: یک افتضاح بزرگ ترامپ این است که آمریکا از عربستان در برابر حمله پهپادها به آرامکو دفاع نکرد و در حمله اخیر یمنی‌ها به نجران نیز که یک زلزله عظیم برای عربستان بود، فقط تماشا کرد و ارتش یمن در این حمله ۳۵۰ کیلومتر از اراضی خود را آزاد کرد و اقدامات انصارالله و حملات سرنوشت‌ساز آن‌ها به عربستان و سکوت آمریکا و بلکه تماشای آمریکا باعث شده که این تفکر پیدا شود که تمام خریدهای میلیاردی عربستان مخصوصاً در ۵ سال گذشته کاملا هدر و بی‌مصرف بوده است.

وی اضافه کرد: در ۵ سال گذشته عربستان میلیاردها دلار برای خرید سلاح های پیشرفته آمریکا هزینه کرده، اما ذره‌ای به حال او فایده نداشته و اعتراض داخل عربستان مخصوصا نخبگان را برانگیخته است و بن سلمان همچنان که ولیعهد است، از ترس کودتا وزیر دفاع هم هست در نتیجه مسئولیت همه این شکست‌ها بر عهده اوست.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha