جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: سعودی‌ها به دنبال آن هستند که رابطه مردم ایران و عراق را برهم بزنند، و لذا می بینیم که عده قلیلی در داخل کشور ایران و عراق به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، با دعوت نماز گزاران به رعایت تقوا، گفت: معاویه در دوره ای که با امام علی(ع) درگیر جنگ بود با نوشتن نامه هایی به مناطق مختلف و مردم طوری القا می کرد که حضرت جنگ طلب است و او صلح طلب.

وی افزود: نامه معاویه به نحوی نوشته می شد که هدف او نصیحت امیرالمومنین (ع) است و با سخن گفتن از قیامت امام را متهم به حرص قدرت می کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حضرت در جواب نامه های معاویه به او یادآوری می کردند که او فرزند کیست، یادآور شد: زمانی که جامعه اسلامی به انحراف کشیده شود نتیجه اش این می شود که امثال معاویه حضرت علی (ع) را نصیحت می کنند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن مدام مشغول بدگویی از امام علی(ع) هستند و ایشان را ضد دین می خوانند، عاقبتش به وجود آمدن حادثه کربلا و شادی مردم شام خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به نقشه دشمن در حذف نام اهل بیت(ع) و اسلام اشاره کرد و گفت: در طول همه این سال ها دشمن به دنبال حذف نام اهل بیت بوده و هست اما بر خلاف اهداف دشمن می بینیم که امروز با وجود اربعین و راهپیمایی میلیونی آن نام امام حسین(ع) در سراسر جهان نشر داده شده است.
وی به پیروزی های ارتش یمن اشاره کرد و ابراز داشت: در جنگ یمن، معادله جنگ برهم خورده و یمن دست برتر پیدا  کرده است و لذا در هنگام نابودی تأسیسات نفتی عربستان، دشمنان، ایران را متهم به این کار کردند اما عملیات دوم و دستگیری هزاران سرباز سعودی باعث شد که حقیقت این موضوع روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که عربستان با فرستادن نمایندگانی تلاش کرد تا این مسأله رسانه‌ای نشود، یادآور شد: دشمن باید بداند که دست خدا به همراه مردم مظلوم یمن است.

وی تاکید کرد: سعودی‌ها به دنبال آن هستند که رابطه مردم ایران و عراق را برهم بزنند، و لذا می بینیم که عده قلیلی در داخل کشور ایران و عراق به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند.
امام جمعه همدان، اربعین را تنها یک حرکت دینی ندانست و گفت: ماهیت اربعین سیاسی است و سیاست اربعین نیز مذهبی است و همان سیاست کربلا و امام حسین(ع) را دنبال می‌کند.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در مسأله بدحجابی، نیروی انتظامی نباید نسبت به بدحجابی بی تفاوت باشد و نه باید خشونت به خرج دهد، بلکه رفتارهای او باید دلسوزانه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است تا بدحجابی را تبدیل به یک معضل سیاسی کند و آن را این گونه نمایش دهد، در حالی که بدحجابی یک مسأله اخلاقی است و نباید اجازه دهیم که دشمن به هدفش برسد و بگوید افراد بدحجاب جز افراد ضد نظام هستند.

وی با دعوت مردم به حضور در مراسم سالگرد شهید سردار همدانی، ابراز داشت: برگزاری باشکوه سالگرد شهید همدانی باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha