شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اشوب

حوزه/ از جمله شعارهای بحث انگیز در تجمعات اخیر عراق که مورد توجه تعدادی از رسانه های عراق نیز قرار گرفته وجود شعاری بود که به بهانه اولویت با اصلاح وضع کشور، مردم را به عدم مشارکت در زیارت اربعین حسینی فرا می‌خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه هرساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی و آماده شدن میلیون ها آزاده دلشیفته حضرت ابا عبد الله حسین(ع) از سراسر جهان به سمت کربلا و کشور عراق دشمنان کینه توز جهان اسلام و تشیع در صدد طراحی نقشه هایی برای کم رنگ کردن این حماسه با شکوه هستند.

در سال هایی که جبهه مقاومت و عراقی ها در میدان مبارزه با داعش بودند دشمنان با ایجاد نا آرامی ها و ترور ها و انفجارهای کور در مسیر زائران اربعین حسینی سعی در ایجاد اختلال در این گردهمایی میلیونی و جهانی داشتند اما غافل از انکه ارادت به محضر سید الشهداء تا آنجا در دل رهروان فرهنگ حسینی ریشه دارد که استقبال از این مراسم را نه تنها کمترنکرد بلکه نسبت به سال های گذشته بیشتر و بیشتر نمود.

اگرچه  در این سال ها رسانه های مرتجع عربی و غربی و آمریکایی که کوچکترین اجتماعات در سطح دنیا را پوشش می دهند با سانسور شدید رسانه ای خود این اجتماع عظیم و میلیونی را نادیده گرفتند.

* بزرگنمایی تظاهرات مردم عراق در شبکه‌های اجتماعی

امسال نیز در آستانه اربعین حسینی عراق شاهد نا آرامی ها و آشوب های داخلی به بهانه احقاق حقوق اجتماعی شده و دشمنان داخلی و خارجی ذوق زده از این هرج و مرج در برخی از شهر های عراق به امید تحت الشعاع قرار دادن حرکت میلیونی زائران اربعین حسینی هستند و در شبکه های اجتماعی تظاهرات عراق را بیش از آنچه که در حال وقوع هست بزرگنمایی می کنند.

اما مرجعیت همچون گذشته مراقب تحرکات داخلی و خارجی است از این رو به دنبال بصیرت افزایی مردم عراق هستند تا مردم در زمین دشمنان قسم خورده جهان اسلام بازی نکنند.

* نگاهی بر شکل گیری  تظاهرات و آشوب های اخیر در عراق

این تظاهرات که از روز سه شنبه با حضور دهها نفر از میدان التحریر آغاز شد محدود به چند شهر عراق بود و به گفته کارشناسان سیاسی و رسانه ای عراق ریشه اقتصادی داشت و تظاهرات کنندگان به دنبال فرصت های شغلی بودند.

مسئولان عراقی بر حق تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرند و احزاب سیاسی نیز دئر مورد حزبی شدن این اعتراضات هشدار دادند.این تظاهرات پس از مدتی همچون سایر تظاهرات های مسالمت آمیز دیگر در کشور های مختلف جهان به دست عناصری فتنه گر و آشوب گر تبدیل به تظاهرات نا آرام و منجر به آتش کشیدن اماکن دولتی در برخی از شهرهای عراق شد که چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

در این میان پایگاه های مجازی تحت نظر آمریکا و برخی دول مرتجع عربی منطقه و در راس آن عربستان سعودی سعی در هدایت این اعتراضات مسالمت آمیز به سمت ایجاد هرج و مرج و آشوب در عراق نمودند.

* انتقام اسراییل از دولت عراق و حشد الشعبی در قالب آشوب در عراق

بعد از تجاوز پهبادی  اسراییل به برخی از مراکز حشد الشعبی در ماه های گذشته و اعلام موضع قاطع از سوی دولت عراق و حشد الشعبی مبنی بر پاسخ دادن به این تجاوزات و اینکه در سطح دیپلماتیک و نظامی حق پاسخ به این تجاوزات برای دولت عراق محفوظ هست آشوب ها در عراق با حمایت مستقیم و همه جانبه محور عربی عبری و آمریکایی طراحی شد.

* تلاش رسانه های عربی و آمریکایی برای سیاه نمایی حشد الشعبی

یکی از اهداف این تظاهرات در روزهای اخیر و در رسانه های عربی و غربی و آمریکایی در این روزها سیاه نمایی حشد الشعبی است دولت های مرتجع عربی با حمایت آمریکا و اسراییل سعی دارند حشد الشعبی را در این تظاهرات در مقابل ملت عراق قرار دهند اما حشد الشعبی با بصیرت کامل توطئه های داخلی و خارجی را در این عرصه رصد می کند و اجازه نخواهند داد در آستانه اربعین حسینی با بهانه آشوب داخلی در عراق ذره ای از عظمت و شکوه مراسم اربعین حسینی کاسته شود.

* تابستان داغ هدیه آمریکایی ها به مردم منطقه

روز نامه لبنانی الاخبار در اوایل سال جاری میلای به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که تابستان داغی در انتظار عراق خواهد بود، ولی یک منبع بلندپایه عراقی اعلام کرد که «آمریکایی‌ها، اواسط تابستان ۲۰۱۹ نسبت به طرحی هشدار دادند که همه چیز را علیه ایران تغییر خواهد داد و تلاش کردند که از طریق شخصیتهای سیاسی عراق این پیام را به تهران برسانند.»

به گزارش این روزنامه، پیش‌بینی آمریکایی‌ها درست بود: تابستان داغی در سطح فراهم‌سازی مقدمات گذشت که پس از آن، پاییز داغی در سطح اجرای این مقدمات قرار داشت.

* پیش بینی نخبگان عراقی برای نا آرامی ها در عراق

به گزارش العالم، شیخ قیس خزعلی دو ماه قبل در برنامه ای تلویزیونی گفته بود که در دهمین ماه سال ۲۰۱۹ تظاهراتی در عراق برگزار خواهد شد.

او در این گفتگو پیش بینی کرده بود که در ماه اکتبر، برخی عوامل نفوذی در شبکه های اجتماعی به نحوی وانمود خواهند کرد که این حرکت، تظاهراتی خودجوش و مردمی است اما در حقیقت جناح های سیاسی پشت پرده این تظاهرات قرار دارند.

خزعلی گفته بود که دولت عراق به دلیل آنکه با «معامله قرن» مخالف است و آن را رد کرده است باید منتظر چنین اقدامی از سوی جناح های سیاسی باشد.

*  شعارهایی که عاملان اصلی آشوب در عراق را رسوا کرد

بر اساس گزارشات رسیده، این تظاهرات که تحت نام مطالبات اجتماعی برگزار شده، هدف اصلی اش بر اندازی نظام سیاسی در عراق است. از جمله شعارهای بحث انگیز در تجمعات که مورد توجه تعدادی از رسانه های عراق نیز قرار گرفته وجود شعاری بود که به بهانه اولویت با اصلاح وضع کشور، مردم را به عدم مشارکت در زیارت اربعین حسینی فرا می‌خواند.

در این شعار که بر روی پلاکاردها نوشته شده بود آمده است: «تا ظلم و ستم برداشته نشود، پیاده‌روی به سمت کربلا (در اربعین) جایز نیست.»

شادمانی آشکار این روزهای محور سعودی آمریکایی و اسراییلی و پسمانده های رژیم بعث عراق و مزدوران نفوذی عراق از شعله ور شدن آشوب و هرج و مرج در عراق در رسانه های مغرض منطقه ای و فرامنطقه ای به وضوح دیده می شود محوری که هرگز در سراسر جهان اسلام به دنبال حمایت از حقوق ملت های منطقه نیست بلکه به دنبال حفظ منافع آمریکایی و اسراییلی در منطقه هست و مسلما اجتماع میلیونی اربعین حسینی با منافع صهیونیستی آمریکایی و سعودی در تعارض کامل قرار دارد.

گزارش از وجیهه سادت حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha