جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیکزادی - نماینده مردم بم

حوزه/ نیکزادی گفت: امروز جامعه شرق استان به شدت نیاز به حضور فضلا و روحانیون دارد و منتظر حضور شما عزیزان در منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نیکزادی در جلسه طلاب و فضلای بم، فهرج، ریگان و نرماشیر که امروز در قم برگزار شد، اظهار داشت: بنده بومی منطقه شرق استان بوده و ۲۷ سال به عنوان مدیر بانک کشاورزی در استان های گوناگون خدمت کردم و در حال حاضر نیز به عنوان نماینده شما در مجلس شورای اسلامی فعالیت می نمایم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه همه نمایندگان ادوار گوناگون در منطقه شرق استان کارهای خوبی انجام داده و بنده نیز تلاش کردم این کار را ادامه داده و به مردم منطقه خود خدمت نمایم.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متأسفانه زلزله وحشتناک بم دارای خسارات بسیاری بود که ۵۰ هزار نفر از بهترین عزیزان را در این زلزله از دست دادیم؛ اما خسارتی که بعد از زلزله به مردم ما وارد شد، بیش از آن خسارت بود؛ چراکه متأسفانه دولت های ما در حق مردم بم جفا کردند؛ چون تلاش کردند ساختمان ها را ساخته و خیابان ها را درست کنند؛ اما هیچ تلاشی برای بازتوانی مردم منطقه انجام ندادند و همین سبب شد مردم در غم فرو رفته و مطالبه گری را رها کردند؛ به همین دلیل امروز شاهد شکاف میان مناطق گوناگون در سطح استان کرمان هستیم.

نیکزادی تصریح کرد: مردم بم بیش از هفت هزار سال ریشه در تاریخ دارند و به تعبیر باستان شناسان اولین سازه های خشتی در بم ساخته شد؛ ما این افتخار را داریم که بمی ها نه کپرنشین بودند؛ نه غارنشین؛ بلکه همیشه شهرنشین بوده اند.

وی بیان داشت: امروز بیشترین مهاجر تحصیل کرده در دنیا متعلق به بمی هاست و بالاترین رده های قبولی مخصوصا در رشته های فنی، بچه های بم داشته اند؛ اما امروز جای سوال است که چرا عقب رفته ایم.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما طلاب و فضلا بسیار انسان های مهمی هستید؛ چون شما هستید که در ماه های عزیز به عنوان مبلغین جامعه در مناطق حضور پیدا می کنید و صاحب نظر هستید؛ اما ما نباید خود را محدود کنیم؛ شرق استان کرمان بر روی اقیانوس هایی از ثروت بنا شده است؛ ولی امروز وقت سوزی کرده و فرصت ها را نادیده گرفته ایم و دچار فقر شده ایم.

نیکزادی ابراز داشت: متأسفانه مردم ما بعد از زلزله مطالبه گری را رها کرده و به حق خود نرسیده اند؛ ما حتی از منابع استانی نیز به اندازه خود استفاده نکرده و دچار عقب ماندگی شدیم.

وی خاطرنشان ساخت: ما به طور متوسط هر هفته دو روز را درگیر طوفان های شنی هستیم و متأسفانه خسارت های بسیاری را به اماکن گوناگون وارد ساخته است و در این موضوع نیز سوء استفاده هایی شده است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طول این مدت، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای گازکشی شهری و روستایی هزینه شده است و امروز به لطف پروردگار و انقلاب اسلامی ایران، توسعه شرق استان کرمان آغاز شده است و تا پایان سال، روستایی بدون شبکه آب نخواهیم داشت.

نیکزادی بیان داشت: خوشبختانه نگاه دولت به منطقه شرق استان کرمان تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: امروز جامعه شرق استان به شدت نیاز به حضور فضلا و روحانیون دارد و منتظر حضور شما عزیزان در منطقه هستیم.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه باید انقلابی عمل نماییم، ابراز داشت: انقلابی به این معناست که امروز آنچنان کار کنیم که نیاز جامعه را به أبرشیاطین شرق و غرب کم کرده و مستقل و قوی ظاهر شویم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام اماندادی، نماینده طلاب بم، فهرج، ریگان و نرماشیر به ایراد سخن پرداخت و گفت: در حال حاضر قریب به ۱۵۰ نفر از طلاب شرق استان کرمان در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل بوده و همچنین در مجموع شش حوزه علمیه شرق استان قریب به ۸۰۰ نفر اعم از خواهر و برادر می باشد.

وی ابراز داشت: حضور این تعداد از طلاب و فضلا در سطح شرق استان، ظرفیت بسیار بالایی است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

نماینده طلاب بم، فهرج، ریگان و نرماشیر با اشاره به فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب، خاطرنشان ساخت: این مجمع دارای ۱۴ کمیسیون در موضوعات گوناگون است که تصمیم گیری هایی داشته و به عنوان پیشنهاد به مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، شورای حوزه های علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ... ارائه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اماندادی تصریح کرد: مجموعه طلاب شرق استان کرمان مقیم قم، مجموعه ای است متشکل از علما و فضلای مؤثر که بعضی از آنان از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بوده و سرمایه عظیمی است که می توان به خوبی از آنان استفاده کرد.

وی بیان داشت: از این جمعی که امروز در خدمتشان هستیم، قریب به ۱۰ نفر از آنان دارای دکترای دانشگاه و حوزه بوده و می توان از توانمندی های آنان بهره برد.

نماینده طلاب و فضلای بم و فهرج اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه قم در علم و معنویت سرآمد بوده و افتخار ما این است که خدمتگذار این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اماندادی ابراز داشت: امروز از طلاب شرق استان مقیم قم، مدافع حرم هم داریم که مدافع اسلام، نظام و ولایت بوده و در عرصه های گوناگون حضور دارند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت طلاب و فضلای مقیم قم، ظرفیتی فراموش شده است که باید از آن استفاده کرد.

نماینده طلاب و فضلای بم و فهرج تصریح کرد: امروز در چهله دوم انقلاب اسلامی قرار داریم و باید از ظرفیت جوانان به خوبی استفاده نمود؛ جمع حاضر در حوزه علمیه قم آماده همکاری حول محول ولایت و ارزش های انقلاب و شهداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha