جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 866800
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مسجد پارک فینزبری در لندن سبز می شود

حوزه/ مدیر مسجد پارک فینزبری در لندن ضمن ابراز نگرانی از تغییرات مخرب اقلیمی در کشورهای شمال آفریقا، اظهار کرده که با ساخت بخش های جدید در مسجد قصد دارد آن را به یک مسجد سبز تبدیل سازد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از islingtontribune، پیشوایان مسلمان در مسجد پارک فینزبری در لندن می گویند به طرح حمایت از محیط زیست می پیوندند.

 یک امام جماعت می گوید پس از مشاهد اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی در شمال آفریقا تصمیم گرفته تغییراتی در این مسجد ایجاد کند و آن را به یک ساختمان با ویژگی های سازگار با محیط زیست تبدیل سازد.

توفیق کاظمی مدیر اجرایی خانه رفاه مسلمین در جاده سون سیسترز ، در راهپیمایی اعتراضی در رابطه با محیط زیست در ماه گذشته در خارج از پله های شهربانی سخنرانی پرشوری ایراد کرد و در آن جا چگونگی و دلایل خود را برای پیوستن به این جنبش به خاطر آنچه مشاهده کرده بود ابراز کرد.

کاظمی به خبرنگاران گفته امیدوار است بتواند با مدرنیزه کردن مسجد خود آن را به یک مرکز اجتماعی سازگار به محیط زیست تبدیل کرده و پنجره های عایق بهتری که دارای پنل های خورشیدی هستند برای استفاده از انرژی سبز در مسجد نصب کند.

وی قبلاً طرح هایی را دراین خصوص به شورای شهری فرستاده که باید به تصویب برسند.

کاظمی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون طرح استفاده از انرژی خورشیدی داریم که من به آن افتخار می کنم اما ظرف دوسال می خواهیم ساختمان جدیدی بسازیم که فناوری جدید صرفه جویی از انرژی در آن به کار برود.

وی گفت:  ما مردم را ترغیب کردیم که برای متوقف کردن تغییرات جوی مسئولیت شخصی را به عهده بگیرند. اسلام به ما می آموزد که در این زندگی با خود درونی ، همسایگان و محیط تعامل داشته باشیم.

این ساختمان شش طبقه در نظر گرفته شده دارای کاربند مشبک فولادی در قسمت جلویی است که این ویژگی از سبک اسلامی گرفته شده است. همچنین 9 آپارتمان جدید ، یک سالن نمازخانه جدید و یک فضای نمایشگاه به مسجد اضافه خواهند شد. مسجد فعلی از چندین ساختمان مجزا تشکیل شده است که از یکدیگر جدا می باشند.

گفتنی است این سازمان حدود 16 مرکز در سرتاسر بریتانیا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha